Po niecałych dwóch miesiącach Ocean Network Express chwali się kolejny rekordem w załadunku kontenerowym. Tym razem na ONE Infinity pojawił się ładunek mający równowartość 22 206 pełnych kontenerów.
Nowy rekord jest o 206 TEU lepszy niż ten, osiągnięty w grudniu przez ONE Inspiration. Ocean Network Express stawia sobie kolejne cele w zakresie bicia rekordów załadunkowych na pojedynczych statkach, w ostatnim czasie każdy kolejny należał do jednego ze statków pływającego w barwach japońskiej firmy z siedzibą w Singapurze. To także w porcie tego państwa kolejny raz osiągnięto ten wynik.
ONE Infinity ( IMO 9933004) należy do najnowszych (zbudowany w 2023 roku) statków giganta branży żeglugowej. Ma 399 metrów długości i 61 metrów szerokości. Jego wyporność wynosi 235 311 GT, natomiast nośność 225 219 DWT. Pływa pod banderą Liberii. Do tej samej serii należą także inne, nowe statki, które w ostatnim czasie biły rekordy załadunku pełnych kontenerów (trzeba wziąć pod uwagę, że na kontenerowcach przewodzi się zarówno puste, jak i niepełne, co zależy od ładunku). W ten sposób firma chce pokazać, że jest w stanie na pojedynczych statkach przetransportować dużą ilość towarów, dzięki czemu klienci mogą oszczędzić czas i pieniądze. Jednocześnie ma to być rozwiązaniem bardziej ekologicznym, z racji nie tylko na mniejszą ilość jednostek zaangażowanych w transport, ale też niższą emisją CO2 dzięki konstrukcji kadłuba, która ma na celu także maksymalizację poboru ładunku i zminimalizowanie zużycia paliwa.
It's a 6th consecutive record-breaking load, and this time it's on the ONE Infinity! Last week, the ONE Infinity set a record load of 22,206 TEUS on its call to Singapore.
— OceanNetworkExpress (@OceanNetworkExp) February 23, 2024
This marks the culmination of 6 consecutive record-laden loads made on each of our 6 new 24K vessels! pic.twitter.com/378DkuvX0V
Japońska firma dąży nie tylko do bicia rekordów w zakresie rozmiarów
statków oraz tonażu, ale też stania się pionierem zrównoważonego rozwoju
biznesu morskiego i ochrony środowiska. Obok zamówień na coraz większe
statki firma stawia także na mniejsze,
ale wyróżniające się ekologicznym napędem. W listopadzie br. firma
zleciła dostarczenie 12 kontenerowców zasilanych metanolem. Zamówienie
zostanie zrealizowane w chińskich stoczniach Jiangnan Shipyard i
Yangzijiang Shipbuilding. Ładowność jednostek ma wynosić 13 000 TEU, a
dostawy zostaną zrealizowane, wedle wstępnego planu, w latach 2026-2027. Firma chce do 2050 roku osiągnąć zerową emisję CO2 netto do 2050 roku.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”