ew
W środę prezydent Świnoujścia Janusz Żmurkiewicz poinformował na facebooku, że zaakceptował wskazane przez komisję przetargową szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - konsorcjum firm: Porr S.A., Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut A.S., Energopol – Szczecin S.A. jako wykonawcę zadania „Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujście – budowa tunelu pod Świną”. Jednak do sądu wpłynął właśnie kolejny protest złożony przez jednego ze startujących w przetargu.
Skarga może spowodować, że sąd zmieni wyrok Krajowej Izby Odwoławczej, do której zaskarżono wybór włoskiego konsorcjum firm Astaldi i Ghella w listopadzie ubiegłego roku. Dopiero po decyzji sądu będą znane ostateczne rozstrzygnięcia. Nie wiadomo jednak kiedy to nastąpi.
Budowa tunelu pod Świną i połączenie leżącego na wyspie miasta ze stałym lądem powinno zakończyć się do końca 2021 roku. Koszt inwestycji to około 800 milionów złotych.
MET Group zabezpiecza długoterminowe źródło amerykańskiego LNG od Shell
Naprawa uszkodzonej przez Rosjan Dnieprzańskiej Elektrowni Wodnej ma potrwać trzy lata
Prokuratura wszczęła śledztwo po pożarze magazynu w Nowym Porcie
W Bułgarii zakończyło się międzynarodowe ćwiczenie pk. "Breeze 2024". Brali w nim udział polscy marynarze
Ostatni rosyjski okręt miał opuścić port w Sewastopolu. Ukraina ogłasza kolejny sukces w wojnie
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu