ew
Biuro projektowe Nelton z Pruszcza Gdańskiego i duńska stocznia Hvide Sande opracowali wspólny projekt promu pasażersko- samochodowego dla armatora AeroXpressen. Jednostka będzie pływała na płytkich duńskich wodach, co stanowiło prawdziwe wyzwanie przy projektowaniu.
Statek o długości 50 m i szerokości 12,5 m, napędzany dwoma silnikami elektrycznymi zasilanymi przez zestaw akumulatorów i dwa generatory będzie obsługiwał trasę między Marstal i Rudkobing w Danii. Na pokładzie zmieści się 196 pasażerów i 32 samochody. Zimą, liczba osób zmniejszy się do 98 a samochodów do 32 ze względu na wyłączenie z użytku letniego pokładu górnego.
Jak czytamy na stronie biura projektowego "W dzisiejszych czasach widzimy jak cenne są ekologiczne pomysły. Ogromne nakłady pieniężne są inwestowane w celu zmniejszenia zużycia paliwa. W związku z tym, mimo wyższych kosztów, tego typu projekty są chętnie wdrażane aby chronić środowisko."
Nowa jednostka ma być przekazana przez stocznię w czwartym kwartale 2019 roku.
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024