Containerships,
wewnątrz-europejski armator należący do grupy CMA CGM, niedawno
odebrał piąty nowy kontenerowiec zasilany LNG – Containerships
Borealis.
Zbudowana w chińskiej stoczni Guangzhou Wenchong Shipyard jednostka krótkiego zasięgu o ładowności 1,4 tys. TEU to pierwszy z dwóch statków, który trafi na europejski rynek w 2021 roku.
Parę dni temu Containership Borealis wyruszył w dziewiczy rejs z Chin do Północnej Europy, gdzie będzie pływać na trasach pomiędzy krajami bałtyckimi i Zachodnią Europą. Dołączy tym samym do swoich siostrzanych statków - Containerships Aurora, Containerships Nord, Containerships Polar oraz Containerships Arctic.
Kontenerowce typy
handysize mają długość 170 metrów i szerokość 27 metrów. Są
dostosowane do wyzwań nawigacyjnych i klimatycznych obszaru
operacyjnego w Europie Północnej i krajach bałtyckich.
Grupa CMA CGM obsługuje obecnie dziesięć kontenerowców zasilanych LNG i do 2022 roku będzie dysponować flotą 26 takich kontenerowców, w różnych rozmiarach.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy