pc
Tomasz Oczkowski, dotychczasowy dyrektor rozwoju biznesu w Grupie FM, zyskał nowe kompetencje i objął stanowisko dyrektora handlowego w regionie Europy Centralnej. Od teraz, poza Polską, odpowiadać będzie także za nową sprzedaż FM Logistic w Czechach, Słowacji, na Węgrzech oraz w krajach bałtyckich.
Nowy dyrektor handlowy będzie odpowiedzialny za działania zmierzające do efektywnego wykorzystania możliwości rynkowych, jakie FM Logistic daje klientom w całym regionie Europy Centralnej, oraz wdrożenie strategii sprzedaży, opartej na stworzonej poprzez centralizację działań handlowych przewadze rynkowej.
– Europa Centralna uważana jest od jakiegoś czasu za jeden rynek pod względem potencjału siły nabywczej, jak również zakresu i obszaru geograficznego. Tworząc jeden zespół odpowiedzialny za działania handlowe w tym obszarze, odpowiadamy na zapotrzebowanie rynku, bo dzięki temu jesteśmy bardziej elastyczni pod względem oferowanego serwisu i szybciej reagujemy na potrzeby klientów – mówi Tomasz Oczkowski, dyrektor handlowy Grupy FM w regionie Europy Centralnej.
Zgodnie z przyjętym planem strategicznym, do 2022 roku Grupa FM ma ambicje stać się podmiotem generującym 2 mld euro obrotu. Ostatnie decyzje strategiczne na poziomie struktury o utworzeniu klastra: Polska, Czechy, Słowacja, Węgry i kraje bałtyckie, mają służyć osiągnięciu tego celu.
Tomaszowi Oczkowskiemu podlegać będą bezpośrednio działy handlowe poszczególnych krajów i będzie on raportował do Piotra Sukiennika, dyrektora generalnego strefy.
Od ponad 21 lat FM Logistic tworzy rynek logistyki w Polsce. Firma znajduje się obecnie na trzecim miejscu w rankingach firm logistycznych pod względem wysokości obrotów oraz na drugim w ocenie klientów. Jest także numerem 1. w logistyce kontraktowej. Od samego początku swojego istnienia operatorowi udało się osiągać średnio dwucyfrowy wzrost obrotów rocznie, co zamierza utrzymać przez najbliższe trzy lata. Do 2019 roku, dzięki rozwojowi usług transportowych, planowane jest wygenerowanie rocznie 13-procentowego wzrostu sprzedaży.
W skali globalnej FM Logistic zamierza rozpocząć konkurowanie o rynek niemiecki, bałkański i indyjski. Pierwszym krokiem na nowej drodze ekspansji było przejęcie w 2016 roku przez FM Logistic w Indiach firmy Spear Logistics. Kolejnym będzie otwarcie w roku 2017 nowych platform w okolicach Katowic, Łodzi i Poznania. Powierzchnia lokalizacji w Psarach k. Katowic wyniesie 30 tys. metrów kwadratowych (z możliwością rozbudowy do 100 tys. m2).
Dzień Dostawcy MFW Bałtyk 2 i 3 już we wrześniu
European Energy zainteresowane rozwojem zielonych paliw w ramach polskiego programu offshore
Utworzenie parku narodowego w Dolinie Dolnej Odry ma wspierać turystykę i ochronę przyrody
Pekao: przy utrzymaniu wysokich cen transportu morskiego inflacja bazowa będzie wyższa o 0,3 pkt. proc.
PERN przyśpiesza w obsłudze cystern kolejowych
PSSE wspiera "Innowacje dla Bezpieczeństwa Polskich Granic" dołączając do IDA Bootcamp 2024