Japoński producent silników, Yanmar Holdings, przeprowadził 24 marca w japońskim Oita test demonstracyjny morskiego systemu ogniw paliwowych.
Yanmar stworzył ten system w oparciu ogniwa wodorowe wykorzystywane w aucie Toyota MIRAI. System został zainstalowany na łodzi Yanmar EX38A FC. Jednostka jest pierwszą, która oficjalnie spełnia wytyczne bezpieczeństwa dla statków z wodorowymi ogniwami paliwowymi sformułowane przez japońskie Ministerstwo Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki.
Yanmar chce sprawdzić konkretne problemy i rozwiązania w naturalnych warunkach morskich. W przyszłości firma chce instalować system na coraz większych jednostkach, poprzez łączenie ze sobą kilku modułów systemów. Pierwszy większy statek z tym systemem miałby się pojawić już w 2025 roku.
Wraz z zaostrzaniem się przepisów dotyczących środowiska morskiego na całym świecie, w grudniu ubiegłego roku japońskie Ministerstwo Gospodarki, Handlu i Przemysłu sformułowało „Strategię zielonego wzrostu w kierunku neutralności węglowej do 2050 r.”. Strategia podkreśla rozwój źródeł energii, które zmniejszają wpływ na środowisko, w tym statków zasilanych paliwami bezemisyjnymi, takimi jak wodór i amoniak.
Biednemu zawsze wiatr w oczy. Energetyka wiatrowa coraz silniejsza, ale w Polsce na pół gwizdka
Ørsted pomyślnie testuje nową technologię instalacji monopali
Polenergia chce pozyskać miliard złotych z Zielonych Obligacji
PSEW w Senacie o potrzebach sektora offshore wind
MKiŚ: jesienią nowelizacja ustawy o morskich farmach wiatrowych
Polski Pawilon Energetyki Wiatrowej na WindEnergy w Hamburgu ponownie pod przewodnictwem PSEW