Prawie 100-metrowy zbiornik przetransportowano w nocy z 22 na 23 lutego na plac budowy projektu "Polimery Police". Jest to, jak do tej pory, największy i najcięższy element inwestycji.
Przewiezione urządzenie to propan – propylen splitter, który ma służyć do rozdzielania propylenu i nieprzereagowanego propanu, a tym samym do uzyskiwania propylenu o czystości min. 99,6%. Dzięki takim parametrom będzie możliwa produkcja polipropylenu o najwyższej jakości.
W niedzielę, 14 lutego, na pokładzie statku „Jumbo Jubilee”, stalowa konstrukcja splittera przypłynęła do portu w Policach z Chin. Procedura transportu z portu na plac budowy była przygotowywana przez wiele miesięcy. Konieczne było między innymi wyznaczenie bezpiecznej drogi przejazdowej, a także zbudowanie tymczasowego mostu na terenie oczyszczalni ścieków.
Urządzenie o wadze prawie 900 ton zainstalowano na platformach samojezdnych SMPT i w godzinach nocnych przetransportowano z Portu Barkowego na plac budowy. Trasa tego skomplikowanego przejazdu wynosiła około 5,5 km, a jej czas trwania blisko 4 godziny.
Transport splittera to krok milowy w realizacji tego, największego w historii polskiego przemysłu chemicznego, przedsięwzięcia jakim jest projekt „Polimery Police”.
W ciągu najbliższych tygodni spodziewane są dostawy kolejnych urządzeń. Dziś, 23 lutego, do portu w Policach wypłynął z Gdyni zbiornik zbudowany przez Stocznię Crist S.A., który również jest elementem inwestycji.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”