Pięć ofert na zamawiane w jednym postępowaniu remonty wiaduktów i mostów w Katowicach dostał tamtejszy Miejski Zarząd Ulic i Mostów.
Chodzi m.in. o kluczowe w miejskiej sieci drogowej obiekty ul. Bohaterów Monte Cassino nad ul. Bagienną oraz wiadukt ul. Ligockiej nad torami kolejowymi.
Ogółem postępowanie zakłada: modernizację wiaduktu drogowego ul. Ligockiej nad torami PKP; przebudowę mostu i kładek dla pieszych ul. Bohaterów Monte Cassino nad ul. Bagienną; rozbiórkę i budowę nowego mostu ul. Żelaznej nad rzeką Rawą; remont wiaduktu ul. Jana Pawła II (nad Drogową Trasą Średnicową); rozbiórkę i budowę nowego przęsła kładki w ciągu ul. Szopienickiej nad zlikwidowanym torem linii kolejowej.
Jak wynika z informacji na platformie zamówień MZUiM, w terminie wpłynęło pięć ofert. Jedna z nich, warszawskiego Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych Diag-Most za ok. 29,1 mln zł, mieści się w budżecie zamówienia, określonym na 30 mln zł brutto. Ceny pozostałych czterech ofert mieszczą się w przedziale 31,1-33,1 mln zł brutto. Na wykonanie prac przewidziano 15 miesięcy od podpisania umowy.
Ostatnio katowicki MZUiM prowadził dwie podobne modernizacje - mostów nad Rawą: w ciągu ul. Bankowej oraz w ciągu ul. Bohaterów Monte Cassino. Na obie te inwestycje MZUiM do tej pory wydał niemal 5 mln zł. Nowy most ul. Bankowej nad Rawą kosztował około 4,2 mln zł z czego 50 proc. ma pochodzić z subwencji Funduszu Rezerwy Ogólnej przyznawanej przez Ministerstwo Infrastruktury. Prace na moście w ciągu ul. Bohaterów Monte Cassino kosztowały niespełna 750 tys. zł.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii