Turecka pływająca elektrownia Karpower International (Karpowership) rozpoczęła swój pierwszy projekt zasilania LNG na morzu w Indonezji.
Karpowership powiedział, że statek Zeynep Sultan rozpoczął wytwarzanie energii przy użyciu LNG 20 września, po udanej konwersji pierwszych dwóch silników dwupaliwowych. LNG przekształca się z ciekłego w gaz za pomocą pływającej jednostki regazyfikacji (FSRU).
Według firmy, Indonezja szybko staje się jednym z najważniejszych węzłów LNG na świecie dzięki temu innowacyjnemu projektowi.
Projekt LNG-to-Power jest częścią umowy na dostawy gazu podpisanej z rządową firmą energetyczną Perusahaan Listrik Negara Gas and Geothermal (PLN), która dostarcza LNG za pośrednictwem PT Pertamina, indonezyjskiego państwowego koncernu naftowo-gazowego.
Ośmiometrowy Hua Xiang FSRU jest obsługiwany przez PT Sulawesi Regas Satu, spółkę joint venture PLN GG i PT Humpuss.
Dyrektor handlowy firmy Karpowership, Zeynep Harezi, powiedział: „Dzięki możliwościom dwupaliwowego silnika naszego statku w połączeniu z innowacyjną technologią FSRU, jesteśmy w stanie zaoferować naszym partnerom w Amurang płynne przejście na zasilanie LNG.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy