Mieszkańcy duńskiego miasta Fredericia od kilku dni mogą podziwiać niecodzienny widok – niedaleko od brzegu, na piaszczystej mieliźnie utknął niewielki kontenerowiec. A wszystko z powodu pijanego kapitana.
100-metrowy feeder Ragna (5200 dwt, 508 teu) ugrzązł na mieliźnie zaledwie godzinę po tym, jak 28 października nocą wypłynął z portu Fredericia. Znajduje się zaledwie ok 200 metrów od brzegu. Przyczyną błędu w nawigacji był zapewne... alkohol.
Miejscowa administracja morska obserwowała statek od samego wyjścia z portu. Uwagę zwracał fakt, że kontenerowiec – jak przekazała policja – „płynął chaotycznie i początkowo skierował się w złym kierunku po wyjściu z portu”. Służby powzięły zatem podejrzenie, że sterujący jednostką kapitan jest pod wpływem alkoholu. Ich podejrzenia najpewniej potwierdziły się, bo 33-letni mężczyzna o obywatelstwie niemieckim został aresztowany i oczekuje na przesłuchanie i ewentualne postawienie zarzutów.
Źródło wideo: TV 2 FYN
Świadkowie wydarzenia podają, że nie dość, że jednostka utknęła
finalnie na mieliźnie, to jeszcze podejmowała „gwałtowne próby
uwolnienia się”. Miejscowe media raportują także, że na pokładzie nie
było pilota, co było zgodne z przepisami.
Miejscowa administracja morska podaje, że inspekcja statku nie wykazała żadnego uszkodzenia jednostki ani zanieczyszczenia wody. Najpewniej nikt na pokładzie nie odniósł także żadnych obrażeń. Lokalne władze będą w dalszym ciągu monitorować Ragnę. Nie wiadomo, jak długo statek spędzi na mieliźnie, jako że obowiązek jego uwolnienia leży po stronie właściciela i armatora, którym jest Unifeeder.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy