Jedna z najbardziej ruchliwych przepraw świata zablokowana przez kontenerowiec Evergreen, który utknął w kanale pod kątem 45 stopni. Holowniki próbują oswobodzić kolosa. Przed kanałem stworzył się spory korek.
Kontenerowiec Ever Given należacy do armatora Evergreen to jeden z największych statków świata. Ma 400 metrów długości, blisko 60 metrów szerokości oraz 20,388 TEU. Statek stracił napęd i sterowność, obrócił się pod kątem 45 stopni i osiadł rufą i dziobem w przybrzeżnych płyciznach.
W 2019 roku przez Kanał Sueski przepłynęło 18 880 statków z ponad miliardem ton ładunków. To ponad 50 jednostek na dobę i blisko 3 milionami ton ładunków na pokładzie. Dłuższa blokada kanału to paraliż logistyczny i zagrożenie ciągłości dostaw.
Aktualizacja z GAC Hot Port News:
Około godziny 12 czasu lokalnego, administracja Kanału Sueskiego przekazała informację, że kontenerowiec Evergreen został częściowo wyciągnięty z mielizny i jest już ustawiony wzdłuż nabrzeża kanału. Teraz możliwe będzie odholowanie statku, dzięki czemu ruch na kanale ma być wznowiony. Nie wiadomo jednak kiedy to dokładnie nastąpi.
...
Dziś rano (24 marca) wznowiono próby uwolnienia 400 metrowego kontenerowca. Wysiłki mające na celu spuszczenie na wodę jednostki, która wczoraj weszła na mieliznę na 151. kilometrze Kanału Sueskiego, na razie nie przynoszą żadnego efektu. Panujące w kanale Sueskim warunki wietrzne oraz rozmiar statku utrudniają operację prowadzoną przez holowniki obsługujące kanał. Aktualnie przed zablokowanym kanałem na kotwicach stoi 15. statków. Nie wiadomo jeszcze kiedy sytuację uda się opanować i wznowić tranzyt przez kanał Sueski.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii