W gdańskiej stoczni Marine Projects Ltd. powstał częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego Nord Fugløy. W czwartek 15 grudnia opuścił on dok i popłynął na holu do Norwegii.
Wykonany przez Marine Projects Ltd. częściowo wyposażony kadłub statku rybackiego został 9 grudnia wprowadzony do pływającego doku i zwodowany, a następnie, 15 grudnia, opuścił stocznię i popłynął do Norwegii na holu holownika Bestla. Na miejscu, w stoczni Larsnes Mek. Verksted AS jednostka zostanie wykończona.
Statek rybacki został zamówiony przez norweskiego armatora Camaro Fiskeriselskap AS, do którego trafi wiosną. Mierzy 50,7 m długości i 12 m szerokości. Na pokładzie jest 11 kabin przeznaczonych dla 14 członków załogi.
Nord Fugløy to kolejna kooperacja między Marine Projects i norweską Larsnes Mek. Verksted. W ciągu ostatnich miesięcy polska stocznia zwodowała i przekazała norweskim kolegom częściowo wyposażone kadłuby innych statków, jak 80-metrowego transportowca ryby żywej Orca Yka dla armatora z Chile i nieco większego Ro Senja dla armatora z Norwegii.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy