JP Morgan złożył zamówienie na 40 samobieżnych tankowców napędzanych LNG do czarteru dla Shell.
Zamówienie zostało złożone w Concordia Damen, specjalisty w dziedzinie żeglugi śródlądowej z holenderskiej grupy Damen Shipyards.
110-metrowe barki dwupaliwowe będą miały napęd LNG i zdolność do ekstremalnego płytkiego zanurzenia (2800 ton przy zanurzeniu 3,25 m), aby zmaksymalizować ładowność. Tak zwane tankowce „Parsifal” będą używane do transportu olejów mineralnych między Antwerpią, Amsterdamem, Rotterdamem i siecią Renu.
Concordia Damen rozpocznie budowę barek w grudniu 2020 roku. Dostawa pierwszego statku nastąpi w listopadzie 2021 roku, po czym co miesiąc będzie dostarczać jeden statek, realizując zamówienie do grudnia 2024 roku.
Zamówienie zostało złożone przez inwestorów instytucjonalnych, którym doradzała firma J.P. Morgan Asset Management. Barki będą czarterowane przez Shell i obsługiwane przez VT Group / Marlow.
- Jesteśmy bardzo wdzięczni za otrzymanie tego zamówienia i nie możemy się doczekać rozpoczęcia prac - powiedział CEO Chris Kornet Concordia Damen. - To kolejny dowód na potwierdzenie naszych wysiłków na rzecz wyższego poziomu zrównoważonego rozwoju w sektorze żeglugi śródlądowej.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy