W przetargu na nowego operatora terminalu kontenerowego Portu Gdynia wpłynęła jedna oferta. Złożyła ją spółka International Container Terminal Services Inc. z siedzibą w Manili, która jest właścicielem Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni - poinformował PAP przedstawiciel Portu Gdynia.
Kierownik działu marketingu Portu Gdynia Aleksander Wicka poinformował PAP w piątek, że w określonym terminie składania ofert wpłynęła do komisji przetargowej jedna oferta. "Ofertę złożyła firma ICTSI" - dodał Wicka.
Przetarg na nowego operatora terminalu kontenerowego w Porcie Gdynia, obejmującego działalność m. in. dzisiejszego terenu BCT, został ogłoszony 16 sierpnia 2021 r.
W połowie listopada 2021 r. otwarto oferty; o dzierżawę walczyły wówczas dwie firmy - International Container Terminal Services oraz Gdynia Container Terminal, które złożyły wstępne oferty w przetargu na nowego operatora terminalu kontenerowego w Porcie Gdynia.
International Container Terminal Services z siedzibą w Manili (Filipiny) jest właścicielem Baltic Container Terminal (Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego) w Gdyni, a Gdynia Container Terminal to działający w sąsiedztwie BCT operator należący do spółki Hutchison.
Po otwarciu ofert komisja miała zdecydować o dopuszczeniu do postępowania i negocjacji. Jak mówił PAP w listopadzie ub.r. dyrektor ds. marketingu i współpracy z zagranicą Portu Gdynia Maciej Krzesiński, po tym etapie oferenci zostaną poproszeni o złożenie ostatecznych ofert i na ich podstawie zostanie wybrany zwycięzca postępowania.
Władze spółki zakładały, że umowę uda się podpisać do końca I kwartału 2022 r. Komisja zdecydowała jednak o potrzebie przedłużenia postępowania do 3 czerwca br. do godziny 10. Wynikało to z konieczności rozpatrzenia zagadnienia prawnego związanego z zawarciem umowy.
Przeznaczeniem terminalu, na który władze Portu Gdynia szukają dzierżawcy, będzie obrót portowo-morski ładunków drobnicowych ze szczególnym uwzględnieniem przeładunku i składowania kontenerów, prowadzenia Tymczasowego Terminalu Instalacyjnego (TTI) morskich farm wiatrowych, tj. rozładunku, składowania, wstępnego montażu oraz załadunku komponentów morskich turbin wiatrowych do montażu.
W sprawie przetargu na nowego operatora terminalu do władz gdyńskiego portu pisali ostatnio przedstawiciele związku zawodowego działającego w terminalu BCT. Zdaniem związkowców, postępowanie przetargowe trwa zbyt długo, a zmiana operatora będzie się wiązać ze zwolnieniami pracowników.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej