15 marca do gdańskiego Baltic Hubu zawinął kontenerowiec OOCL Valencia. To jedna z najnowszych jednostek linii OOCL.
Wizyty 400-metrowych kontenerowców nie są żadną nowością w terminalu kontenerowym Baltic Hub, ale niektóre warto odnotować, tak jak ostatnie zawinięcie statku OOCL Valencia. To jedna z najnowszych jednostek linii OOCL, oddana do eksploatacji na początku tego roku.
OOCL Valencia to siódmy statek linii Orient Overseas Container Line o
ekologicznym napędzie i nośności przekraczającej 24 tys. TEU, ale
pierwsza, która została skierowana na linię łączącą Europę i Azję. Serię
zaplanowano na dwanaście statków, ich budową zajmuje się stocznia
Nantong COSCO KHI Ship Engineering.
Statek ten zalicza się
obecnie do jednych z największych w swojej klasie. Jego długość wynosi
399 metrów, szerokość aż 61 metrów, a nośność sięga 215 tys. ton, co
przekłada się na 24 188 TEU. OOCL Valencia jest w stanie osiągnąć
prędkość 18,5 węzłów, a jego silnik wysokoprężny 12X92-B WinGD Wartsila
jest przygotowany do wykorzystania metanolu w charakterze paliwa.
Do Baltic Hubu statek zawinął 15 marca. Po 4 dniach w Gdańsku jednostka popłynęła w kierunku niemieckiego Wilhelmshaven.
Co ciekawe, poprzedni wprowadzony do eksploatacji statek tej samej serii otrzymał nazwę OOCL Gdynia.
Linie nazywają swoje nowe jednostki od miast, w których OOCL posiada
swoje oddziały i przedstawicielstwa. Na linię obejmującą Gdańsk
wprowadzony został także kolejny ze statków tej samej serii: OOCL Abu Dhabi.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”