15 marca do gdańskiego Baltic Hubu zawinął kontenerowiec OOCL Valencia. To jedna z najnowszych jednostek linii OOCL.
Wizyty 400-metrowych kontenerowców nie są żadną nowością w terminalu kontenerowym Baltic Hub, ale niektóre warto odnotować, tak jak ostatnie zawinięcie statku OOCL Valencia. To jedna z najnowszych jednostek linii OOCL, oddana do eksploatacji na początku tego roku.
OOCL Valencia to siódmy statek linii Orient Overseas Container Line o
ekologicznym napędzie i nośności przekraczającej 24 tys. TEU, ale
pierwsza, która została skierowana na linię łączącą Europę i Azję. Serię
zaplanowano na dwanaście statków, ich budową zajmuje się stocznia
Nantong COSCO KHI Ship Engineering.
Statek ten zalicza się
obecnie do jednych z największych w swojej klasie. Jego długość wynosi
399 metrów, szerokość aż 61 metrów, a nośność sięga 215 tys. ton, co
przekłada się na 24 188 TEU. OOCL Valencia jest w stanie osiągnąć
prędkość 18,5 węzłów, a jego silnik wysokoprężny 12X92-B WinGD Wartsila
jest przygotowany do wykorzystania metanolu w charakterze paliwa.
Do Baltic Hubu statek zawinął 15 marca. Po 4 dniach w Gdańsku jednostka popłynęła w kierunku niemieckiego Wilhelmshaven.
Co ciekawe, poprzedni wprowadzony do eksploatacji statek tej samej serii otrzymał nazwę OOCL Gdynia.
Linie nazywają swoje nowe jednostki od miast, w których OOCL posiada
swoje oddziały i przedstawicielstwa. Na linię obejmującą Gdańsk
wprowadzony został także kolejny ze statków tej samej serii: OOCL Abu Dhabi.
Wyścig o czysty Bałtyk. Debata nad katalogiem najlepszych praktyk i technologii przy przeładunkach towarów masowych suchych w portach morskich
Chiński inwestor pozbawiony koncesji na budowę Wielkiego Kanału Interoceanicznego
Ministerstwo Infrastruktury planuje modernizację polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje