W sobotę, 4 lipca w gdyńskiej marinie odbyło się wodowanie statku „Słońce Krynicy”. Pasażerski katamaran będzie pływał na Zalewie Wiślanym.
Jednostka jest kontynuacja serii tramwajów wodnych produkowanych przez firmę Aluminex Gdynia.
Alumilex Gdynia produkuje jednostki wg nowych własnych projektów, na bazie produkowanych przez siebie kadłubów z aluminium. Wszystkie posiadają konstrukcję dwukadłubową, spawaną w całości wykonaną ze stopów aluminium, odpornych na korozję morską. Boczne kadłuby są połączone platformą usztywnionego pokładu. Oba kadłuby podzielone są na 5 przedziałów wodoszczelnych. Kabina pasażerska, całkowicie zakryta ustawiona jest centralnie na pokładzie. Kabina posiada duże okna, umożliwiające pasażerom obserwację na zewnątrz statku. W przedziale pasażerskim umieszczono wygodne fotele a także miejsca na wózki inwalidzkie. W części rufowej znajduje się toaleta z umywalką dla pasażerów. Stanowisko sternika znajduje się na z przodu kabiny pasażerskiej i zapewnia mu dobrą obserwację przestrzeni dookoła statku. Wymiary kabiny dopasowane są tak, że po bokach kabiny jest półpokład, umożliwiający załodze komunikację. Na dziobie i rufie znajduje się niezabudowana powierzchnia pokładu, umożliwiająca przemieszczanie się pasażerów w czasie wejścia i zejścia na ląd oraz pracę załogi w czasie manewrów.
Parametry jednostki:
- projekt, budowa: ALUMILEX GDYNIA
- zamawiający, armator: AQUATOM
- nadzór: Polski Rejestr Statków
- rejestracja Urząd Morski Gdynia
- kadłub, pokład, nadbudówka - całość z aluminium
- górny pokład na 10 osób
- Długość 11950
- Szerokość: 3800
- Waga: 4900
- Silnik: Yamaha 150 koni mech.
- ster strumieniowy
- pełna toaleta, z umywalką
- bar z lodówką, zlewozmywakiem
- TV, radio, głośniki na rufie, górnym pokładzie i kabinie
Firma Alumilex Gdynia istnieje na rynku od 1994 roku. Produkcją katamaranów zajmuje się od początku 2006 roku, jednak od 1994 roku produkuje konstrukcje aluminiowe i stalowe w szerokim zakresie. W swojej ofercie posiada szeroką gamę jednostek do przewożenia pasażerów, zwanych popularnie tramwajami wodnymi. Długość budowanych tramwajów wodnych mieści się w przedziale od 15 do 21 m. Są one zdolne do przewożenia od 50 do 94 pasażerów po wodach śródlądowych.
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Nowe miejsca postojowe dla skuterów w marinie Centrum Żeglarskiego w Szczecinie
Turyści z Niemiec i Czech dominują nad polskim morzem
Wielkie zainteresowanie regatami na Zatoce Gdańskiej. Podsumowanie Energa Nord Cup Gdańsk 2024
W Gdyni rozegra się rywalizacja o awans do żeglarskiej Ekstraklasy