Izrael otworzył nowy port żeglugowy u wybrzeża Morza Śródziemnego, który przyniesie bardzo potrzebną konkurencję sektorowi nękanemu opóźnieniami i wzmocni pozycję kraju jako regionalnego centrum handlowego.
Wybudowany za kwotę 1,7 miliarda dolarów Bay Port w Hajfie będzie obsługiwany przez Shanghai International Port Group (SIPG) i umożliwi zacumowanie w Izraelu większych klas statków towarowych, przewożących 18 000 kontenerów lub więcej.
Kraj sprzedaje swoje porty państwowe i buduje nowe prywatne doki, starając się obniżyć koszty i skrócić przeciętny czas oczekiwania na rozładunek statków. Około 99 procent wszystkich towarów przemieszcza się do i z Izraela drogą morską i konieczna jest modernizacja, aby utrzymać wzrost gospodarczy.
Ocieplające więzi z sąsiednimi krajami arabskimi stwarzają również nowe możliwości handlowe tego kraju, a Hajfa jest dobrze przygotowana, by stać się regionalnym centrum.
- Jestem pewien, że możemy wykorzystać tę szansę nie tylko dla lokalnego dobrobytu, ale także dla realizacji możliwości i wniesienia rzeczywistego wkładu w naszych sąsiadów na Bliskim Wschodzie - powiedział minister transportu Merav Michael w oświadczeniu po otwarciu portu.
Pod koniec roku w Aszdod ma zostać otwarty kolejny nowy port na wybrzeżu Morza Śródziemnego, który będzie obsługiwany przez szwajcarską spółkę Terminal Investment Limited.
Nowy Sztynort wygrywa 3 rundę Ekstraklasy
Miliarderzy Bezos, Gates i Arnault przypłynęli superjachtami na Sardynię
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Straż Miejska będzie częściej patrolować okolice Portu Gdańsk