Trwa budowa terminalu promowego w Porcie Świnoujście, który ma stać się jednym z największych na Bałtyku. W zamierzeniu inwestycja stanowi element projektu dotyczącego usprawnienia i optymalizacji transportu i łańcuchów logistycznych pomiędzy państwami skandynawskimi, a pozostałymi, leżącymi na południe.
Modernizacja i przystosowanie infrastruktury terminalu do obsługi transportu intermodalnego, w tym obsługi promów o długości do 270 metrów i pięcioma stanowiskami do cumowania. Z połączenia dwóch istniejących wcześniej stanowisk powstało także nowe, o długości 294 metrów.
Terminal to nie tylko infrastruktura morska, ale także lądowa.Na nowych placach parkingowych dla kierowców TIR-ów przygotowano tysiąc miejsc, czyli dwukrotnie więcej, niż było przed rozpoczęciem inwestycji. W ramach projektu powstał także nowy rękaw pasażerski umożliwiający bezkolizyjne przemieszczanie się pieszych. Oprócz tego przebudowano istniejące oraz zbudowano nowe tory kolejowe i place manewrowo-postojowe, a takżepowstała estakada, która stanowi osobny wyjazd z terminala. W ramach zwiększenia wydajności i sprawności przeładunków, zainstalowano nową, mierzącą 35 metrów szerokości i mającą 180 ton nośności rampę przeładunkową.
Wykonawcą robót jest firma Budimex. Projekt otrzymał wsparcie z funduszy unijnych.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”