29 września br. PRS podpisał ze stocznią Alkor Sp. Z o.o. umowę na nadzór nad budową innowacyjnej pływającej platformy dokującej, która będzie umożliwiała transport wielkogabarytowych konstrukcji z lądu na wodę i z wody na ląd. PRS będzie zatwierdzał dokumentację techniczną oraz nadzorował budowę.
Wymiary jednostki: długość całkowita: 69,25 m, szerokość 30,25 m, wysokość boczna: 13,00 m, zanurzenie projektowe / maksymalne: dok 11,00 m, ponton 4,70 m.
Platforma powstanie w ramach projektu konsorcjum firm Alkor Sp. z o.o. i Safe Co. Ltd. Sp. z o.o. pod nazwą: „Opracowanie i demonstracja zunifikowanej technologii przemieszczania szczególnie ciężkich, wielkogabarytowych konstrukcji pływających i hydrotechnicznych (offshore) pomiędzy lądem a pływającymi urządzeniami dokującymi lub transportowymi, z wykorzystaniem zautomatyzowanych algorytmów obliczeniowych”.
W ramach projektu realizowanego przez konsorcjum firm Alkor Sp. z o.o. oraz Safe Co. LTD. Sp. z o.o. zostanie opracowana i zademonstrowana zunifikowana technologia przemieszczania szczególnie ciężkich, wielkogabarytowych konstrukcji pływających i hydrotechnicznych (offshore) pomiędzy lądem a pływającą platformą dokującą, z wykorzystaniem zautomatyzowanych algorytmów obliczeniowych. Projekt zostanie zrealizowany w trzech etapach jako prace rozwojowe. W etapie pierwszym zostaną zrealizowane prace projektowe a w dwóch pozostałych etapach eksperymentalne prace rozwojowe. Projekt będzie realizowany przez Konsorcjantów posiadających komplementarne kompetencje i duże doświadczenie w branży stoczniowej. Zespół B+R składa się również z naukowców wywodzących się z Politechniki Gdańskiej oraz podwykonawcy dysponującego doświadczoną kadrą naukowo-techniczną. W wyniku realizacji projektu Konsorcjanci wprowadzą na rynek innowacyjną usługę przemieszczania wielkogabarytowych konstrukcji z lądu na wodę i z wody na ląd. Realizacja projektu przyczyni się również do wzrostu pozycji konkurencyjnej Konsorcjantów oraz rozwoju polskiego sektora stoczniowego.
Rezultatem projektu będzie m.in.:
- Innowacyjna pływająca platforma dokująca umożliwiająca transport wielkogabarytowych konstrukcji z lądu na wodę i z wody na ląd.
- Wzrost bezpieczeństwa procesów przesuwania ładunku na lądzie dzięki zastosowaniu rozwiązań zapewniających wysoką manewrowość na nierównym terenie.
- Zapewnienie wykonywania transportu ciężkich konstrukcji z lądu na wodę oraz z wody na ląd na nabrzeżach o niskiej dopuszczalnej obciążalności.
- Skrócenie czasu wykonywania operacji dokowania/wydokowania jednostek.
- Implementacja w firmach Konsorcjum zautomatyzowanych algorytmów obliczeniowych przy wykorzystaniu oprogramowaniu służącego do planowania, wyceny, sterowania i kontroli bezpieczeństwa procesu przemieszczania konstrukcji.
Projekt jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Inteligentny Rozwój.
Szczegóły projektu na stronie: alkor.pl
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line
Stocznia CRIST rozpoczyna budowę bloków fregaty programu "Miecznik"
Program targów SMM Hamburg 2024