Australijska stocznia Incat Tasmania ustanawia rekord dla największego statku elektrycznego na świecie, dzięki nowemu 130-metrowemu promowi typu ro-pax budowanemu dla urugwajskiego operatora, Buquebús. Będzie miał czterokrotnie większą moc niż kolejna co do wielkości instalacja i 40 razy większą niż pierwszy na świecie prom zasilany akumulatorowo, Ampere.
Prom zostanie dostarczony w 2025 r. i będzie obsługiwał połączenia między Argentyną a Urugwajem. Będzie on mógł pomieścić 2100 pasażerów i załogę oraz 225 samochodów i będzie wyposażony w sklep wolnocłowy o powierzchni ponad 2000 metrów kwadratowych.
Będzie także pokonywał najdłuższą trasę ze wszystkich statków zasilanych akumulatorowo, z największą prędkością, a tankowanie będzie odbywało się za pomocą najpotężniejszych na świecie systemów ładowania z lądu. Masywna bateria umożliwia poszerzanie granic stosowania energii całkowicie elektrycznej.
Buquebús potrafi przekraczać granice w zakresie projektów zaawansowanych technologii. Jej flagowy statek, Francisco, wykorzystuje silniki turbinowe napędzane LNG, aby osiągnąć prędkość maksymalną około 55 węzłów, co czyni go najszybszym statkiem pasażerskim na świecie.
Po uruchomieniu statku przybrzeżne systemy ładowania będą miały o 50% większą pojemność niż jakakolwiek obecna instalacja na świecie. Pokładowy system magazynowania energii (ESS), o pojemności ponad 40 MWh, będzie czterokrotnie większy niż jakakolwiek instalacja akumulatorowa zainstalowana gdziekolwiek na świecie w środowisku transportu morskiego.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy