• <

Inauguracja działalności sojuszu 2M

Strona główna Inauguracja działalności sojuszu 2M
Inauguracja działalności sojuszu 2M - GospodarkaMorska.pl

„Munkebo Maersk”, najnowszy kontenerowiec klasy Triple-E, jaki wszedł do eksploatacji we flocie Maersk Line, w ostatni weekend zainaugurował podróż z ładunkiem w sojuszu 2M, jaki zawarł we wrześniu ze spółką żeglugową MSC.

W dziewiczy rejs statek wyruszył z portu Dalian (północno-wschodnie Chiny), z planowanym zawinięciem do portów Busan, Qingdao, Ningbo, Xiamen i Tanjung, w drodze przez Kanał Suezki do Europy. Na Starym Kontynencie spodziewany jest 8 lutego.

Pętla ta (stałe połączenie) jest oznaczona jako A75. Ładunki na statki pływające w tym połączeniu akwirują wspólnie Maersk Line oraz MSC, tworzący wspomniany alians 2M.

„Munkebo Maersk” jest zarazem 14 kontenerowcem klasy Triple-E, jaki odebrał Maersk Line ze stoczni Daiwoo Shipbuilding and Marine Engineering. Łącznie zamówił ich 20. „Munkebo Maersk” może maksymalnie zabrać 18270 TEU (kontenerów dwudziestostopowych).

Maersk chce jeszcze w tym roku wprowadzić do eksploatacji cztery kolejne tej klasy kontenerowce, aby móc w pełni obsługiwać dwie pętle na liniach Azja – Europa. Stracił już jednak palmę pierwszeństwa, pod względem eksploatacji największych kontenerowców.

W końcu listopada ub. roku China Shipping Container Lines odebrał największy w historii zwodowany kontenerowiec - „CSCL Globe,” o pojemności 19.100 TUE.

Wkrótce utraci jednak tę palmę pierwszeństwa, bowiem 25 stycznia do eksploatacji wejdzie „MSC Oscar”, pojemności 19224 TEU. Należy on do partnera Maerska w sojuszu 2M, francuskiego armatora MSC. Następny statek z tej serii, „MSC Oliver”, odbierze on w marcu.

Oba te kontenerowce też będą użytkowane na pętli A75.

Źródło:
wnp.pl

Dziękujemy za wysłane grafiki.