Sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury wiceminister Arkadiusz Marchewka podsumował sytuację w polskich portach w pierwszym półroczu 2024 roku.
Jak wskazał wiceminister, polskie porty przeładowały łącznie 1 557 603 TEU. Ma to oznaczać wzrost o blisko 120 tys. TEU w porównaniu z analogicznym okresem w 2023 roku, co wskazuje na zmianą na plus o 8,28%. Polityk podkreślił, że bardzo dobre wyniki ma terminal kontenerowy Baltic Hub w Porcie Gdańsk. Co istotne, trwająca budowa terminala T3 ma zapowiadać dalsze wzrosty w przyszłości.
Arkadiusz Marchewka wskazał, że oprócz przeładunków kontenerów wzrosty dotyczyły także zboża, o 2,53%, drobnicy o 2,96% oraz paliw płynnych o 4,99% w porównaniu z analogicznym okresem w 2023 roku. W porównaniu z tym spadek miały zaliczyć przeładunki węgla, niemniej wynika to z zakończenia jego importu, a wyzwaniem pozostaje rozdysponowanie surowca zalegającego w portach.
Na kolejne półroczne prognozy mają być również obiecujące, szczególnie dotyczy to przeładunków kontenerowych i paliwowych.
⚓️ Czas na krótkie podsumowanie sytuacji w polskich portach po pierwszym półroczu 2024 roku.
— Arkadiusz Marchewka (@A_Marchewka) August 9, 2024
Jestem szczególnie zadowolony, że nasze porty przeładowały łącznie 1 557 603 TEU, co oznacza wzrost o blisko 120 tys. TEU w porównaniu z analogicznym okresem w 2023 roku. To wzrost o…
Z powodu ataków Huti Moskwa wysyła węgiel do Azji przez Ocean Arktyczny
Ekspert MSC Poland o tym, jak elektroniczny konosament zmienia branżę transportu morskiego
Maersk kontynuuje plan odnowienia floty w myśl dekarbonizacji żeglugi
Sezon wycieczkowców w Porcie Gdańsk na półmetku
Największy na świecie statek do przewozu pojazdów Höegh Aurora gotowy do wyruszenia w dziewiczy rejs
Finał The Tall Ships Races i odznaczenie pracowników Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście