Południowokoreańska stocznia, Hyundai Samho Heavy Industries, zdobyła kontrakt od anonimowego europejskiego armatora na budowę dwóch kontenerowców. Jednostki warte 216 mln dolarów zostaną dostarczone w 2023 roku.
Kontrakt został ogłoszony w bardzo korzystnym czasie dla rynku przewozów kontenerowych, który przeżywa poważne ożywienie po załamaniu popytu na COVID-19.
Główni armatorzy, tacy jak Maersk i HMM, odnotowali rekordowe wyniki spowodowane wyższymi stawkami frachtu, odbiciem popytu i niższymi cenami bunkrów.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy ożywienie na rynku spowodowało, że główne firmy z branży powróciły do stoczni z zamówieniami po dłuższym powstrzymywaniu się od inwestycji w bardzo duże statki kontenerowe.
Wczoraj firma Seaspan Corporation ujawniła umowę z nienazwaną stocznią na dwa nowe statki kontenerowe o ładowności 24 000 TEU.
Dostawy statków mają rozpocząć się w pierwszej połowie 2023 r. Po ich zakończeniu oba konwencjonalne statki paliwowe rozpoczną 18-letnie czartery z globalnym klientem liniowym.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy