"Hydrograf-4" – od czterech lat, na co dzień, ta niewielka jednostka, dba o bezpieczeństwo żeglugi w basenach portowych Szczecina i Świnoujścia oraz na terminalu LNG.
Jest to motorówka hydrograficzno-inspekcyjna o długości 14,95 metra, szerokości 4,7 metra i zanurzeniu 1,5 metra. Posiada ster strumieniowy, dwa silniki produkcji Volvo Penta o mocy 500 KM każdy, pozwalają rozwinąć prędkość do 20 węzłów.
"Hydrograf-4" wyposażony jest w sondę wielowiązkową i sonar.
Sonda służy do pomiaru głębokości, a sonar do wykrywania na dnie obiektów . "Hydrograf-4" może pomieścić 12 osób jednak ścisłą załogę stanowią dwie osoby plus hydrograf.
Statek
został kupiony w 2015 roku w ramach projektu współfinansowanego z
pieniędzy Unii Europejskiej pn.: "Zakup sprzętu pomiarowego oraz
ratowniczego przez Zarząd Morskich
Portów Szczecin i Świnoujście S.A.".
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej