Fińska grupa technologiczna Wartsila została zakontraktowana do dostarczenia zaawansowanych rozwiązań hybrydowych dla nowego kanadyjskiego promu.
Zamówienie zostało złożone w styczniu tego roku przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Kolumbii Brytyjskiej. Dostawa jest zaplanowana na drugą połowę 2022 roku.
Jednostka powstanie w stoczni Western Pacific Marine i będzie pływać na trasie Balfour – Kootenay przez Jezioro Kootenay. 89-metroway dwustronny prom będzie mógł przewieźć 250 pasażerów i załogi oraz odpowiednik 61 pojazdów.
W porównaniu z konwencjonalnym układem napędowym, rozwiązanie hybrydowe Wärtsilä zmniejsza zużycie paliwa i umożliwia znacznie niższy poziom emisji spalin. Dodatkową korzyścią jest to, że dzięki skróceniu czasu pracy silników, wymagania i koszty konserwacji są również obniżone.
- System hybrydowy Wärtsilä jest w pełni zgodny z naszym podejściem Smart Marine do podnoszenia poziomu zrównoważonego rozwoju dla naszych klientów. To rozwiązanie można również zaktualizować, aby w przyszłości osiągnąć zerową emisję - powiedział Dave Adams, starszy kierownik sprzedaży w Wärtsilä Canada.
Dostawa Wärtsili obejmuje dwa zespoły prądotwórcze Wärtsilä 20 z układami selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), rozwiązanie hybrydowe Wärtsilä z układem elektrycznym prądu stałego i akumulatorami, system zarządzania energią oraz system alarmowy i monitorujący statek.
Wärtsilä dostarczy również system oczyszczania ścieków i będzie odpowiedzialna za integrację różnych systemów pokładowych.
Rząd Kolumbii Brytyjskiej obsługuje już dwa promy napędzane silnikami Wärtsilä 20.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy