HUPAC, wiodący kolejowy operator Intermodalny w Europie oraz DB Cargo Polska, spółka grupy DB Cargo, największego operatora kolejowego w Europie, od lat z sukcesem rozwijają sieć kolejowych połączeń intermodalnych. Współpraca ma wymierny wkład liczony trzema milionami ton towarów przeniesionych z dróg na tory.
DB Cargo Polska we współpracy ze spółką matką DB Cargo, spółkami siostrzanymi DB Cargo Netherlands, DB Cargo Czechia oraz kolejami białoruskim i firmą Raaberbahn, realizuje na zlecenie firmy HUPAC pociągi na trasach: Antwerpia – Pruszków, Brześć – Pruszków – Wiedeń, Ruhland – Kąty Wrocławskie – Sławków.
Od 2012 roku na wskazanych kierunkach przewieziono3 mln ton towarów oraz wykonano 2 mln tonokilometrów pracy przewozowej, to 180 tysięcy ciężarówek mniej na drogach oraz 200 ton mniej emisji CO2 do atmosfery. Cieszę się, że tak uznany w Europie operator intermodalny jakim jest firma HUPAC, zaufał nam i powierzył realizację przewozów intermodalnych. Kolejowy transport intermodalny to przyszłość. Z roku na rok osiągane wskaźniki pokazują jego olbrzymi potencjał oraz skuteczność w konkurowaniu z transportem drogowym. Istotny jest również wymiar ekologiczny, tak ważny dla nas oraz naszego klienta, gdzie ślad węglowy kolei jest kilkunastokrotnie mniejszy niż pozostałych środków transportu– mówi Paweł Pucek, Członek Zarządu ds. Sprzedaży DB Cargo Polska – mogę zapewnić, że dołożymy wszelkich starań, by świadczone przez nas usługi realizowane były nadal na satysfakcjonującym naszego klienta poziomie – dodaje.
W ramach realizowanych przewozów transportowane są kontenery, kontenery zbiornikowe oraz naczepy. Usługa, będąc elementem sieci przewozów klienta, realizowana jest w oparciu o stały rozkład jazdy i jest częścią europejskiej sieć kolejowej DB Cargo. Przesyłka w tym systemie daje dużą przewidywalność w zakresie terminów i może dotrzeć w każde miejsce Europy. Transporty realizowane są przy użyciu taboru własnego oraz klienta. Do przewozów wykorzystywane są najnowocześniejsze lokomotywy wielosystemowe Siemens Vectron. Pozwala to znacząco skrócić czasy przejazdu, eliminując konieczność podmiany lokomotywy przy przekraczaniu granic
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej