Statek Hidden Gem ma być pierwszą jednostką zaklasyfikowaną jako statek do górnictwa morskiego przez American Bureau of Shipping. Trwają prace nad wdrożeniem sprzętu do pilotażowej jednostki zbierającej konkrecje polimetaliczne i systemu risera zaprojektowanego i obecnie budowanego przez Allseas.
Spółka The Metals Company ogłosiła dzisiaj, że 228-metrowy dawny statek wiertniczy pod nową nazwą Hidden Gem przybył do Rotterdamu (Holandia), gdzie rozpoczną się prace nad jego konwersją na pierwszy statek do górnictwa morskiego zaklasyfikowany przez American Bureau of Shipping. Allseas, który jest partnerem strategicznym TMC, w marcu 2020 r. przejął na własność dawny statek wiertniczy do głębokich akwenów, na którego pokładzie mieści się 200 osób.
Konfiguracja statku pozwala na jego modyfikacje, które umożliwią wykorzystanie na morzu risera o długości 4,5 km do wydobywania konkrecji polimetalicznych z dna oceanu.
We współpracy z The Metals Company (poprzednio DeepGreen Metals Inc.), Allseas opracowuje głębinowy system wydobycia minerałów, który pozwoli na odpowiedzialne pozyskiwanie konkrecji polimetalicznych z dna oceanu i przenoszenie ich na powierzchnię w celu transportu na brzeg. Konkrecje posiadają dużą zawartość niklu, manganu, miedzi i kobaltu – metali kluczowych w produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych i w technologiach opartych na energii ze źródeł odnawialnych.
– Cieszymy się, że możemy powitać Hidden Gem w Europie i zobaczyć, jak duże postępy Allseas zrobił w jego adaptacji – powiedział Gerard Barron, prezes i dyrektor generalny The Metals Company. – Jednostka pomyślnie przeszła w fazę konserwacji w suchym doku, co jest dobrym prognostykiem dla płynnej i terminowej konwersji przed startem naszego pilotażowego projektu górniczego w 2022 r.
The Metals Company ostatnio sfinalizowała fuzję w ramach spółki specjalnego przeznaczenia i weszła na giełdę Nasdaq, za co otrzymała gratulacje od strategicznego partnera, Allseas, który jest światowym liderem w dziedzinie inżynierii offshore. „Jako ważny bieżący inwestor spółki i podmiot inwestycji prywatnych w kapitał publiczny, wciąż zacieśniamy nasze strategiczne relacje z The Metals Company. Podzielamy wizję spółki jeśli chodzi o wykorzystanie szacunkowo największego na świecie źródła metali do produkcji akumulatorów, które będą kluczowe w procesie przejścia na gospodarkę ekologiczną”.
Według oczekiwań TMC i Allseas statek będzie mógł wziąć udział w pilotażowych testach wydobycia konkrecji polimetalicznych w połowie 2022 r.
Źródło: PAP MediaRoom
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy