Niemiecki armator Hapag-Lloyd złożył zamówienie na sześć megakontenerowców (ULCV) w południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering.
Jednostki będą miały ładowność ponad 23,5 tys. TEU i zostaną wyposażone w silniki dual-fuel mogące korzystać z LNG.
- Dzięki inwestycji w te jednostki będziemy mogli nie tylko obniżyć koszty slotów i poprawić naszą konkurencyjność w handlu między Europą a Dalekim Wschodem, ale także zrobić znaczący krok naprzód w modernizacji naszej floty. Dodatkowo będziemy dalej zmniejszać nasz negatywny wpływ na środowisko - powiedział Rolf Habben Jansen, dyrektor generalny Hapag-Lloyd.
Jednostki mają kosztować około 1 mld dolarów. Ich finansowanie już zostało zapewnione. Statki zostaną wyznaczone na szlaki Europa – Daleki Wschód, jako część sojuszu THE Alliance.
Dostawy statków są zaplanowane na kwiecień 2023 roku i mają zakończyć się na koniec tamtego roku.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”