Hapag-Lloyd zamówił kolejne sześć bardzo dużych kontenerowców w Korei Południowej. Zamówione w Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) statki będą miały pojemność ponad 23 500 TEU z silnikami dwupaliwowymi, które mogą pracować na paliwie LNG. Dostawy mają rozpocząć się w 2024 roku.
Statki zostały sfinansowane poprzez konsorcjalną, ekologiczną pożyczkę w wysokości 852 mln USD z terminem zapadalności 12 lat od daty dostawy. Firma podała, że średnioterminowym celem jest, aby statki działały na „neutralnym dla klimatu” syntetycznym gazie ziemnym (SNG).
Firma złożyła w grudniu 2020 roku podobne zamówienie o wartości około 1 miliarda dolarów przy zabezpieczonym finansowaniu. Dostawy tych jednostek odbędą się w 2023 roku. Wszystkie 12 statków będzie operować na trasach Europa-Daleki Wschód.
– Dzięki tej inwestycji w nowe jednostki chcemy zrobić kolejny krok w ciągłej modernizacji naszej floty – zarówno pod względem wielkości, jak i zrównoważonego rozwoju – powiedział Rolf Habben Jansen, dyrektor generalny Hapag-Lloyd – Jednocześnie chcemy sprostać utrzymującemu się wysokiemu popytowi.
Mocny początek roku dla Hapag-Lloyd
Hapag-Lloyd jest piątym co do wielkości operatorem kontenerowym na świecie z około 7,2% udziałem w rynku. Od pierwszego zamówienia firma odnotowała mocny początek roku z zyskiem netto w wysokości 1,45 miliarda dolarów w pierwszym kwartale 2021 roku.
– W związku z dużym popytem na transport kontenerowy, skorzystaliśmy z lepszych stawek frachtowych, zwłaszcza na rynku spot. Co więcej, ceny bunkrów były niższe niż w 2020 roku – powiedział Jansen po opublikowaniu danych finansowych firmy za I kwartał.
– Jednakże ze względu na związane z popytem zatłoczenie infrastruktury portowej i zaplecza w wielu miejscach oraz wynikający z tego niedobór swobodnie dostępnych statków i kontenerów, wielkość przewozów była nieco poniżej poziomu z tego samego kwartału ubiegłego roku, na poziomie około 3,0 mln TEU, czyli minus 2,6 procent – powiedział Jansen.
W ostatnich miesiącach Hapag-Lloyd złożył również zamówienia na kontenery o łącznej ładowności 210 tys. TEU, by złagodzić niedobór kontenerów w Azji i na całym świecie.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy