Niemiecka linia kontenerowa Hapag-Lloyd powiadomiła klientów, że przestanie przyjmować ładunki odpadów stałych, w tym złomu, kierowane do Chin, które miałaby tam trafić po 1 września tego roku.
Chiny w kwietniu przyjęły ustawę, która nakłada na przewoźników i importerów odpowiedzialność za zwrot i unieszkodliwianie odpadów stałych, które nie spełniają wymagań importowych. Państwo Środka planuje ogólny zakaz importu odpadów stałych do końca 2020 roku ze względów środowiskowych.
- To ustawodawstwo ma zastosowanie do wszystkich stałych odpadów odpadowych, takich jak makulatura, odpady tworzyw sztucznych, odpady metali, odpady chemikaliów - powiedział klientom Hapag-Lloyd. - Każde naruszenie przepisów spowoduje zwrot przesyłki z zamówieniem celnym i może zostać nałożona grzywna - dodał.
Hapag-Lloyd jest kolejna linią kontenerową, która potwierdza, że przestanie przyjmować przesyłki odpadów stałych związane z Chinami po tym, jak MSC Mediterranean Shipping Company oświadczyło na początku tego miesiąca, że poinstruowało swoich spedytorów na całym świecie, aby odrzucali takie rezerwacje.
Odpady stałe zakupione w ramach zatwierdzonych kontyngentów mogą jeszcze przedostać się do Chin do końca roku, ale natychmiastowe działania linii żeglugowych zwiększają perspektywę zakłóceń w dostawach w ostatnich miesiącach 2020 r.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej