• <

Hapag-Lloyd pozyska 10 nowych terminali w Ameryce Północnej i Ameryce Południowej

kw

03.08.2023 10:36
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Hapag-Lloyd pozyska 10 nowych terminali w Ameryce Północnej i Ameryce Południowej

Partnerzy portalu

Niemieckie przedsiębiorstwo logistyczne Hapag-Lloyd uzyskało zgodę chilijskiego organu antymonopolowego na zakup pełnych udziałów w spółkach SAAM Ports i SAAM Logistics. W wyniku tej transakcji niemiecki gigant przejął 10 terminali kontenerowych znajdujących się w obu Amerykach.

Grupa Hapag-Lloyd zawarła umowę z SM SAAM dotyczącą sprzedaży terminalowego i logistycznego biznesu w Chile. Wartość tej transakcji wyniesie około 1 miliarda dolarów.

W wyniku tej umowy, niemiecki armator przejmie terminale kontenerowe w Iquique, Antofagasta, San Antonio, San Vicente i Corral (Chile), Port Everglades (USA), Mazatlán (Meksyk), Buenavista (Kolumbia), Guayaquil (Ekwador) i Caldera (Kostaryka). Wszystkie te terminale łącznie obsłużyły 3,5 miliona TEU (standardowych jednostek 20-stopowych) w 2021 roku i zatrudniają ponad 4000 osób. Transakcja obejmuje również przejęcie usług logistycznych chilijskiej grupy SAAM Logistics, w której zatrudnionych jest 300 osób.

Prezes Hapag-Lloyd, Habben Jansen, podkreśla, że inwestowanie w infrastrukturę terminalową jest kluczowym elementem ich programu strategicznego, a Ameryka Łacińska jest jednym z ich silnych rynków. Ta transakcja pomoże im wzmocnić działalność i rozwinąć solidne i atrakcyjne portfolio terminali.

Z kolei grupa SAAM, która świadczy usługi holownicze w portach w 13 krajach, skupi się teraz na wzmocnieniu swojej działalność holowniczej i rozszerzeniu obecności spółki Aerosan w regionie.

Hapag-Lloyd kontynuuje swoje inwestycje w terminale logistyczne, wcześniej nabywając udziały w terminalach w Niemczech i we Włoszech oraz przejmując udziały w indyjskiej grupie J M Baxi Ports & Logistics. Niemiecki operator inwestuje także w budowę nowego terminalu w porcie Damietta w Egipcie.

Inwestycje tego typu są widoczne również u innych największych operatorów transportu kontenerowego, którzy integrują wertykalnie swoje usługi w sektorach logistyki lądowej, transportu kolejowego i lotniczego. Te inwestycje są możliwe dzięki rekordowym zyskom osiągniętym w czasie pandemii. 

Fot. Depositphotos

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.