Jest Gdynia, będzie i Gdańsk. Niedługo po tym, jak linie OOCL wprowadziły do eksploatacji kontenerowiec oceaniczny OOCL Gdynia (który zdążył już nawet zawinąć do Gdańska) Hapag-Lloyd ruszył z budową statku, który będzie nosił nazwę Gdansk Ekspress.
Gdansk Ekspress powstaje na zamówienie niemieckich linii Hapag-Lloyd w stoczni Hanwha Ocean w Korei Południowej. Z doku ma wypłynąć latem przyszłego roku. Będzie to jeden z megakontenerowców, liczących blisko 400 metrów długości i 61 metrów szerokości. Pomieści 23 660 teu. Jednostka będzie dwupaliwowa, jej silniki będą mogły wykorzystywać tradycyjny bunkier oraz LNG, choć docelowo mają być zasilane biometanem.
Gdansk Ekspress będzie częścią serii 12 konterowców, jakie Hanwha Ocean buduje dla Hapag-Lloyd. Pierwszy z nich, Berlin Express, wszedł do eksploatacji latem tego roku, po nim przewoźnik odebrał Manila Express i Hanoi Express, a w budowie są Busan Express, Singapore Express, Damietta Express, Hamburg Express, Bangkok Express i Gdansk Express. W kolejce czekają natomiast Rotterdam Express, Genova Express i Wilhelmshaven Express.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy