Hanwha Ocean, jedna z największych stoczni w Korei Południowej, z siedzibą w Geoje, podpisała Ramową Umowa o Remonty Okrętów (Master Ship Repair Agreement, MSRA) z Marynarką Wojenną Stanów Zjednoczonych. Stanowi ważny kamień milowy w umacnianiu reputacji firmy na globalnym rynku obronnym poprzez wzmocnioną współpracę z amerykańskim sektorem stoczniowym i obronnymi, zaliczanymi do największych i najpotężniejszych na świecie.
Umowa została podpisana po niedawnym przejęciu przez Hanwha Ocean stoczni Philly Shipyard w USA, co ma przyczynić się do wejścia firmy na rynek amerykański i rozszerzenia zasięgu usług w zakresie konserwacji, napraw i remontów (Maintenance, Repair, Overhaul, MRO) w USA. Jest przyznawany firmom, które spełniają rygorystyczne standardy jakości
w zakresie usług konserwacji statków. Hanwha Ocean przeszła
rygorystyczny proces oceny w kwietniu, aby uzyskać ten certyfikat wpoierw dla
swojej stoczni Geoje. Umowa kwalifikuje firmę do udziału w projektach
MRO obejmujących okręty US Navy.
Udany zakup zakładu znajdującego się na amerykańskiej ziemi był tu kluczowy, aby można było wykonać krok ku zawiązaniu współpracy. Wynika to ze specyfiki przepisów w USA dotyczących branży zbrojeniowej, zakładającej skupienie działalności na terenie kraju, zapewniając tym samym bezpieczeństwo przedsięwzięć oraz ochronę zatrudnienia. Z tego powodu także inne firmy, jak włoski Fincantieri czy australijski Austal posiadają swoje oddziały w USA, celem dostarczania usług amerykańskiej armii i pozostałym służbom. Certyfikat MSRA i zakup stoczni mają pomóc południowokoreańskiemu stoczniowcowi skonsolidować swoją reputację na globalnym rynku branży okrętowej, demonstrując swoją wiedzę specjalistyczną w zakresie MRO i wzmacniając swoje zaangażowanie w ciągłe innowacje technologiczne i poprawę jakości.
W przyszłości firma z Korei Południowej może dążyć do tego, aby realizować kontrakty na terenie USA, z myślą o amerykańskim kliencie. Zapewniłoby to zastrzyk innowacji i możliwość wymiany technologii oraz doświadczenia między koreańską a amerykańską branżą stoczniową i zbrojeniową.
Hanwha Ocean dąży do zawierania umów z kontrahentami na całym świecie zarówno w zakresie budowy statków jak i okrętów. Przykładem tego jest zaangażowanie firmy jako oferenta startującego do udziału w programie "Orka", czyli sprzedaży okrętów podwodnych polskiej Marynarce Wojennej, o czym również pisaliśmy. Aktualnie buduje nowe jednostki tej klasy dla Marynarki Wojennej Korei Południowej.
Speed: Już od 7 lat inspirujemy młodzież do pracy w branży morskiej
Kongsberg Maritime podpisuje kontrakt z Tärntank na kolejny chemikaliowiec z napędem wiatrowym
Chrzest nowego niszczyciela US Navy. USS Patrick Gallagher prezentuje się w pełnej krasie
Australia przyspiesza zamówienie na okręty desantowe oraz kupuje kolejne patrolowce
Ulstein przekazuje statek CSOV Olympic Boreas. W jego budowie brała udział stocznia CRIST
Indyjska branża okrętowa nie zwalnia tempa i woduje pierwszą fregatę