Mająca swoją siedzibę w południowokoreańskim Geoje jedna z największych stoczni w kraju buduje trzeci z czterech gazowców dla norweskiej firmy BW LNG.
Choć o tym, że budowa trwa firma z Norwegii poinformowała 15 sierpnia, uroczystość cięcia blach odbyła się 24 lipca tego roku. Budowany statek jest jednym z czterech, jaki zamówiła u południowokoreańskiego wykonawcy. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele Hanwha Ocean, zamawiającego oraz certyfikatora DNV. Podczas uroczystości odbyła się także tradycyjna ceremonia cięcia... ciasta ryżowego. Miało to uczcić to ważne przedsięwzięcie dla BW LNG.
Zamówienie na cztery statki do transportu LNG miało miejsce w 2022 roku. Wszystkie jednostki mają posiadać pojemność 174 000 m3.
Budowany statek ma zostać dostarczony w 2025 roku. Jest też trzecim jaki powstaje w zakładzie w Geoje. Budowa pierwszego z serii rozpoczęła się w listopadzie 2023 roku. Wszystkie jednostki będą posiadały napęd dwupaliwowy, wykorzystując silniki MAN B&W MEGI. Ma to zapewnić zgodność z ideą dekarbonizacji żeglugi, a także oszczędność paliwa. Co istotne, gazowce otrzymają także system smarowania powietrzem i generatory wału zapewniające wydajniejszą podróż przy mniejszym zużyciu paliwa, a tym samym obniżenie emisji CO2. Sprężarki Smart Air, dostarczone przez TMC Compressors, mają zapewnić do 40% oszczędności energii w porównaniu z konwencjonalnym wyposażeniem tego rodzaju.
Norweska firma BW LNG dąży do modernizacji swojej floty gazowców, a także nabywa jednostki FSRU. Na początku tego roku zakupiła dwa statki do transportu LNG od szwedzkiej firmy Stena Bulk, zwiększając tym samym liczebność floty do 34, wliczając w to budowane w Hanwha Ocean jednostki oraz cztery regazyfikacyjne. W planach firmy jest także przebudowa wybranych gazowców do roli FSRU.
Lloyd's Register i Core Power przeprowadzą badanie regulacyjne dotyczące kontenerowców z napędem jądrowym nowej generacji
Chrzest nowego okrętu transportowego US Navy, USNS Point Loma
USS Idaho zwodowany. To kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dla US Navy
W Chinach odbył się chrzest kolejnego kontenerowca dla CMA CGM napędzanego LNG
W stoczni koło Sankt Petersburga zwodowano trałowiec dla rosyjskiej Floty Północnej
Meyer Werft zbuduje cztery nowe statki, które dołączą do floty Disney Cruise Line