Czołowy armator tankowców produktowych Hafnia Limited uważa, że potrzebna jest dalsza konsolidacja w tym sektorze, aby w pełni uwolnić wartość i synergię z dodatkowej skali operacyjnej.
Hafnia Limited powstała w styczniu 2019 roku w wyniku połączenia BW Tankers z Hafnia Tankers, spółką zależną Grupy BW. Połączenie nastąpiło w drodze umowy wymiany akcji, w ramach której nowo wyemitowane akcje BW Tankers zostały wymienione na wszystkie wyemitowane akcje Hafnia Tankers.
Po fuzji nastąpiła poważna konsolidacja między Diamond S i Norden w czerwcu 2020 r., która połączyła ich floty tankowców.
Transakcja została pozytywnie przyjęta przez Hafnię jako sposób na przywrócenie równowagi między podażą a popytem w obliczu zmniejszonego zużycia ropy.
Równowaga podaży i popytu jest jeszcze ważniejsza, biorąc pod uwagę wpływ pandemii COVID-19 na popyt, a także podaż statków, gdy rynek zacznie się odbijać po powrocie do równowagi.
- W wyniku globalnej pandemii popyt na ropę znacząco spadł w pierwszej połowie 2020 r., a produkcja rafinerii na całym świecie odpowiednio się skorygowała. Zmniejszający się popyt na tankowce był naturalną i przewidywaną konsekwencją tego popytu - powiedział Mikael Skov, dyrektor generalny Hafnia.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej