Kontynuując przyjęty plan rozszerzania działalności w obszarze dostaw paliw żeglugowych i realizując wcześniejsze zapowiedzi w tym zakresie, spółka Unimot Paliwa rozpoczęła działalność na rynku paliw żeglugowych w rejonie portów Szczecin, Świnoujście i Police. Było to możliwe dzięki szybkiej realizacji inwestycji w instalację przeznaczoną dla paliw bunkrowych w szczecińskim terminalu Unimot Terminale. Pierwsza zrealizowana w tym rejonie przez Grupę Unimot dostawa odbyła się 29 maja 2024 r. – w porcie w Szczecinie zabunkrowano jednostkę HERMES, należącą do firmy Fairplay Towage Polska.
Bardzo cieszy nas sukcesywny rozwój działalności w zakresie dostaw
paliw żeglugowych w polskich portach, który jest realizacją celów
wyznaczonych przez nas w najnowszej Strategii biznesowej na lata
2024-2028. Wykorzystujemy przy tym nasze ponad 30-letnie doświadczenie
na rynku paliwowym oraz rozbudowaną przez nas w bardzo krótkim czasie
infrastrukturę terminala w Szczecinie. Od początku istnienia Grupy
Unimot, naszym celem jest maksymalne wykorzystywanie szans rynkowych, a
takie stwarza z pewnością obserwowany wzrost obrotów ładunkowych oraz
liczby statków zawijających do polskich portów. Jest to dla nas
niewątpliwie dodatkowa motywacja do dalszego rozwoju w tym zakresie –
mówi Robert Brzozowski, wiceprezes zarządu ds. handlu, Unimot S.A.
W marcu 2024 r. Grupa Unimot rozpoczęła fizyczne dostawy destylacyjnego paliwa żeglugowego MGO:DMA, realizowane autocysternami, w portach w Gdańsku i Gdyni. W rejonie portów Szczecin, Świnoujście, Police realizowane będą dostawy tego samego paliwa bunkrowego, tj. MGO:DMA, również w oparciu o autocysterny.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej