Renomowana europejska firma logistyczna Rhenus Beteiligungen International, stojąca na czele globalnej Grupy Rhenus, sfinalizowała zakup spółki C.Hartwig Gdynia, jednej z wiodących firm spedycyjnych w Polsce. Wejście spółki z Gdyni w struktury światowego gracza jeszcze bardziej wzmocni jej pozycję na krajowym i europejskim rynku. Dla Grupy Rhenus przejęcie gdyńskiego spedytora będzie oznaczało znaczne zwiększenie obrotów i udziału w obszarach spedycji morskiej i lotniczej w Polsce.
Sprzedaż C.Hartwig Gdynia jest efektem zmian w strategii biznesowej szczecińskiej firmy OT Logistics, dotychczasowego większościowego udziałowca gdyńskiej spółki.
C.Hartwig Gdynia specjalizuje się w spedycji morskiej pełnokontenerowej (FCL). Ten segment usług odpowiada za około 60 proc. przychodów i zysków operacyjnych firmy. Teraz zostanie dodatkowo wzmocniony dzięki dostępowi do globalnej sieci agentów skupionych pod marką Rhenus. Spółka stawia też na rozwój eksportu do USA (FCL/LCL/AIR), Wielkiej Brytanii (FCL/FTL) oraz importu z Dalekiego Wschodu, głównie z Chin (FCL/LCL/RAIL/AIR).
– Jedną z podstawowych korzyści dla naszej firmy jest włączenie jej w globalną sieć agentów spedycyjnych i możliwość korzystania z frachtów morskich, które Rhenus negocjuje z armatorami na poziomie globalnym, a nie tylko lokalnym. Będziemy też mogli oferować dodatkowe usługi, związane np. z dystrybucją krajową i logistyką kontraktową, których do tej pory nie posiadaliśmy w naszym portfolio. Dzięki wdrożeniu w C.Hartwig Gdynia globalnego systemu operacyjnego nowego właściciela, zyskamy bezpośrednie połączenie operacyjne z innymi firmami Grupy Rhenus, m.in. na tak istotnych rynkach jak Chiny i USA. To z kolei pozwoli nam uzyskać jeszcze wyższy poziom efektywności działań – mówi Przemysław Stawski, Wiceprezes Zarządu C.Hartwig Gdynia S.A.
Obecność w Grupie Rhenus pozwoli spółce z Gdyni mocniej rozwijać również usługi spedycji lotniczej oraz drobnicowej, w tym świadczone w transporcie kolejowym z Chin. Firma planuje też otwarcie własnych oddziałów agencji celnej na granicy polsko-ukraińskiej, a także nowych magazynów przeładunkowych, dzięki którym wzrośnie zdolność do sprawnego formowania i rozformowywania kontenerów klientów C.Hartwig Gdynia.
– Bycie częścią silnej Grupy pozwala nam z optymizmem patrzeć w przyszłość i planować rozwój. Posiadanie stabilnego zaplecza w niezwykle dynamicznych czasach i często zmieniającej się sytuacji rynkowej daje nam i naszym klientom przekonanie, że poradzimy sobie z każdym wyzwaniem. A tych nie brakuje – wystarczy wspomnieć Brexit czy wpływ pandemii Covid-19 na branżę oraz związany z nią brak miejsca na statkach, utrudniony dostęp do pustych kontenerów czy zawieszone połączenia lotnicze podsumowuje Przemysław Stawski.
C.Hartwig Gdynia będzie działał pod swoją dotychczasową nazwą – dodana zostanie do niej jedynie nazwa nowego właściciela. Ta decyzja podyktowana jest silną świadomością marki C.Hartwig Gdynia i ugruntowaną na rynku pozycją spółki – jednej z najdłużej działających firm spedycyjnych w kraju.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”