Global Maritime Forum podaje, że stopień zaszczepienia przeciw Covid-19 pośród marynarzy jest bardzo niski.
Opierając się na informacjach od głównych zarządców statków, Global Maritime Forum poinformowało, że zaledwie 15,3 procenta marynarzy otrzymało szczepionkę przeciw Covid-19.
Dane opierają się na informacjach od 10 największych zarządców statków, którzy zatrudniają łącznie około 90 tys. marynarzy. 15,3 procenta zaszczepionych marynarzy to wynik o wiele niższy niż średnia wyszczepień w głównych morskich krajach Europy, Północnej Ameryki i Azji, która oscyluje w okolicach 50 procent. Jednocześnie Global Maritime Forum zauważa, że największe firmy zarządzające flotami czynią zdwojone wysiłki, żeby zapewnić swoim pracownikom odpowiednią ochronę. Dlatego też wynik 15,3 procenta zaszczepionych najpewniej nie odzwierciedla ogólnej liczby zaszczepionych marynarzy. Podejrzewa się, że ten ostatni jest jeszcze niższy.
– Marynarze powinni zostać uznani za kluczowych pracowników i mieć priorytetowy dostęp do szczepionek. Jest to kluczem do ochrony dobrego zdrowia marynarzy i funkcjonowania globalnych łańcuchów dostaw – mówi Kasper Søgaard, dyrektor zarządzający, szef strategii instytucjonalnej i rozwoju Global Maritime Forum. – Marynarze, zwłaszcza ci z krajów rozwiniętych, zaczynają się szczepić. Programy w USA i niektórych krajach europejskich oferują szczepionki międzynarodowym marynarzom, ale wiele innych państw musi pójść w ich ślady aby rozwiązać kryzys na rynku załóg morskich – dodaje.
Spółki zarządzające flotami podają, że największy problem z zaszczepieniem dostaw szczepionek dla marynarzy jest na Filipinach, Birmie, Indonezji, Wenezueli i na Łotwie.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej