Nawet kilkanaście godzin musiały czekać w sobotę samochody osobowe, autokary i ciężarówki, aby wjechać do portu w Dover w południowo-wschodniej Anglii, skąd wypływają promy przez kanał La Manche. Po południu korki nieco się skróciły, ale ruch nadal nie odbywa się na bieżąco.
Na powstanie wielokilometrowych korków przy dojeździe do Dover złożyło się kilka czynników - większa o około 15 proc. niż się spodziewano liczba pojazdów chcących wjechać na promy, co ma związek z początkiem przerwy wielkanocnej w brytyjskich szkołach, zła pogoda na kanale La Manche, która utrudnia ruch promowy, a także zdaniem władz portu, zbyt mała liczba francuskich funkcjonariuszy straży granicznej.
Kolejki zaczęły powstawać w nocy z piątku na sobotę, a w sobotę od rana jeszcze się wydłużały. Ponad 20 autokarów skierowano na pobliski parking, gdzie stały one przez całą noc. Jak opowiadali brytyjskim mediom niektórzy pasażerowie, czekali oni na wjazd do portu promowego nawet 12-14 godzin.
“In a post Brexit environment, every passport needs to be checked.. That happens here in Dover.. And it does make processing more challenging.”
— Farrukh (@implausibleblog) April 1, 2023
Dough Bannister, CEO, Port of Dover explains how the queues in Dover are do to Brexit ending the free movement of people. pic.twitter.com/5QM3EZvAG4
Jednak w sobotę po południu czas oczekiwania na wjazd wyraźnie się
skrócił - do około dwóch godzin. Jak poinformował szef portu w Dover
Doug Bannister, ponieważ na przeprawy promowe w niedzielę nie ma pełnego
obłożenia, ma on nadzieję, że przez noc z soboty na niedzielę lub
najpóźniej w niedzielę rano kolejka oczekujących na wjazd zostanie
całkowicie rozładowana.
#PODOVER - We apologise for the current wait times experienced in Dover. We have put on additional sailings overnight to help clear the backlog of traffic
— P&O Ferries Updates (@POferriesupdate) April 1, 2023
bjn/ ap/
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”