W porcie morskim Szczecin na nabrzeżu Gliwickim rozładowywany jest największy statek z nawozami w historii portowej spółki przeładunkowej Bulk Cargo - Port Szczecin.
Masowiec Apolo przywiózł 23 grudnia z Omanu na Bliskim Wschodzie ponad 32,2 tys. ton mocznika.
Jak podkreśla Monika Woźniak-Lewandowska, obecnie Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. zwiększa wydajność istniejących nabrzeży oraz buduje nowe.
– Robimy to wszystko w kierunku poprawy jakości obsługi ładunków w porcie Szczecin. Temu celowi służą również będące w toku dwa flagowe projekty inwestycyjne pn. „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego” oraz „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego” – informuje.
Po ich zakończeniu port Szczecin podwoi ilość obecnie obsługiwanej masy ładunkowej. W tym roku w całym zespole portowym Szczecin-Świnoujście obsłużono 32,7 mln ton ładunków, tj. o 6,5 proc. więcej aniżeli rok temu.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”