Około 500 ton paliwa wyciekło w efekcie zderzenia dwóch statków w pobliżu Gibraltaru, podały w czwartek hiszpańskie media, powołując się na komunikaty władz gibraltarskiego portu oraz rząd tej brytyjskiej enklawy. Prace przy usuwaniu plamy oleju napędowego mogą potrwać do 50 godzin.
Hiszpańscy komentatorzy odnotowują oświadczenie władz portu w Gibraltarze jako późne, choć potwierdzające wcześniejsze doniesienia mediów o możliwym wycieku paliwa w następstwie kolizji statków, do której doszło w poniedziałek.
Zgodnie z informacjami czwartkowego dziennika “Publico” oraz telewizji TVE w wypadku ucierpiał towarowy statek OS 35 pod flagą Tuvalu oraz tankowiec Adam LNG pływający pod banderą Wysp Marshalla. Według stołecznej gazety OS 35 w chwili kolizji przewoził on 215 ton ciężkiego oleju opałowego, 250 ton oleju napędowego oraz 27 ton oleju smarowego.
Z deklaracji władz organizacji Ekolodzy w Akcji (EA) wynika, że potwierdzony wyciek paliwa jest na tyle duży, że “zagraża środowisku i ekonomii Zatoki Algeciras oraz Costa del Sol”. Wyraziły one przekonanie, że kierownictwo portu w Gibraltarze “nie posiada ani wystarczających środków, ani odpowiedniego przygotowania technicznego do rozwiązania tej delikatnej sytuacji”.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”