Jutro (6 kwietnia) ogłoszony ma zostać przetarg dotyczący rozbudowy układu drogowego na terenie Portu Północnego w Gdańsku.
W planach inwestycyjnych zawiera się rozbudowa istniejącego i budowa nowego układu drogowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą na logistycznym i inwestycyjnym zapleczu Portu Północnego w Gdańsku. Dzięki temu tereny te mają być atrakcyjniejsze inwestycyjnie. Prace mają też pomóc w udrożnieniu ruchu kołowego w rejonie, który ze względu na rozwój przeładunków w porcie jest coraz bardziej zapchany pojazdami ciężarowymi.
Projekt ma być realizowany w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Miasto szacuje, że koszt całości powinien zamknąć się w kwocie 102,04 mln zł.
Jak informuje portal miejski, 100 mln zł na realizację układu drogowego ma pochodzić z V edycji programu Polski Ład. O dofinansowanie w ramach rozwoju stref przemysłowych mogły ubiegać się dwa projekty złożone przez miasto – oba dotyczyły terenów Portu i były konsultowane z jego władzami.
– W V edycji Polskiego Ładu przewidywano dofinansowanie stref przemysłowych. My, postawiliśmy na Port Gdański i na jego bezpośrednie zaplecze. Mamy świadomość, że po pierwsze, gospodarczo dla Gdańska to jest kluczowe miejsce, kluczowy generator gospodarczy. Ale jest to również strategiczny obszar dla państwa polskiego, zwłaszcza w kontekście wojny w Ukrainie, gdzie Port Gdański dzisiaj pełni tak naprawdę rolę portu również ukraińskiego w momencie, kiedy Morze Czarne jest zablokowane przez wojska rosyjskie – mówił podczas konferencji prasowej prezydent Piotr Grzelak.
W ramach projektu ma powstać jezdnia na ulicy Andruszkiewicza, rondo na skrzyżowaniu Andruszkiewicza i planowanej Nowej Portowej oraz wiadukt łączący Andruszkiewicza z Trasą Sucharskiego w kierunku Warszawy.
– Jest to bardzo ważny projekt dla mieszkańców Gdańska, bo zwiększa on atrakcyjność przestrzeni przyportowej. W ramach inwestycji przewidywana jest budowa nowego odcinka w ciągu ul. Andruszkiewicza, dla możliwości przyszłej rozbudowy tak zwanej ul. Nowej Portowej. Pewien zakres prac będzie wykonywany także w formule projektuj i buduj, będzie to budowa wiaduktu, który w kierunku Warszawy pozwoli na bezkolizyjne włączenie się do ruchu w ciągu ul. Sucharskiego. Powstanie także łącznica z ul. Sucharskiego. Okres realizacji wynosi około 3,5 roku i wynika ze względu na tą formułę projektuj i buduj, czyli uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych – mówił dyrektor Karol Kalinowski cytowany przez Gdańsk.pl.
Zwycięzca przetargu na zaprojektowanie wszystkich elementów, łącznie z siecią wodociągową, kanalizacją sanitarną i retencją, będzie miał 2 lata począwszy od podpisania umowy. Prace budowlane mają potrwać półtorej roku dłużej.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”