W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Świnoujściu trwa remont kilku jednostek jednocześnie. Aby zoptymalizować czas prac oraz wykorzystanie infrastruktury, dwa statki zostały zadokowane w jednym doku.
W doku numer 6 prowadzone są prace na pogłębiarce Roland X oraz na jednostce badawczej Victor Hensen. Roland X, należący do firmy pogłębiarskiej Detlef Hegemann, wymaga wykonania w doku modernizacji prowadnic słupów ustalających. Poza dokiem na wydziale kadłubowym wykonywane są wzmocnienia 3 nóg ustalających pogłębiarkę. Pogłębiarka wyposażona jest w koparkę firmy Libherr dostosowaną do pogłębiania w osadach dennych ciężkich. Jednostka ma 33 m długości i 9, 5 m szerokości.
Z kolei na statku Victor Hensen stocznia wykonuje prace kadłubowe i konserwacyjne. Statek ma prawie 40 m długości i ponad 9 m szerokości. Jednostka służy do rejsów badawczych w obszarach przybrzeżnych na całym świecie. Jednocześnie ten sam armator zlecił MSR Gryfii prace na innej jednostce ze swojej floty MV Aurelia, która wykorzystywana jest do badania środowiska oraz dna morskiego.
Oba remonty są przykładem dobrej współpracy z właścicielami statków – Hempel Shipping i Detlef Hegemann. Pod koniec października ubiegłego roku w Świnoujściu remontowany był statek geotechniczny – Markab.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"