Dziś zakończył się boot Dusseldorf 2016 – jedne z największych targów żeglarstwa i sportów wodnych (boatshow) na świecie. Przez dziewięć dni goście z całego świata mogli przejrzeć ciekawe projekty jachtów, łodzi, systemów morskich u ponad 1,8 tys. wystawców.
Swoje najnowsze łodzie zaprezentowali światowi liderzy – Jeanneau, Beneteau, Bavaria czy Hanse. W jednostkach liczących do 10 metrów bardzo ciekawie prezentował się Sun Odyssey 349, autorstwa Jeanneau. Model zachwycał prostym, wyrazistym designem, sporą przestrzenią na pokładzie i zachęcającym kokpitem. Według Jeanneau łódź zapewnia świetną równowagę między bezpieczeństwem, a komfortem dla całej rodziny.
Z kolei Benetau zaprezentował kolejne modele z serii Oceanis (35, 38, 45, 48 i 60). Te jednostki odznacza bardzo duży kokpit z dwoma sterami. Bavaria zaprezentowała swoją łódkę regatową 41S oraz mały, rodzinny jacht Cruiser 33 – tylko 10 metrowy, ale mimo to zapewniający sporo miejsca na pokładzie i pod nim.
Nie zawiedli się także amatorzy nieco większych jachtów. Z nowości można było zobaczyć Drettmann Explorer Yacht 24 – jedną z najważniejszych premier boot Dusseldorf. Jednostka odznacza się gładkim, ale też wyrazistym designem zewnętrznym, dając jachtowi sportowy wygląd. 24-metrowa jednostka w swoim środku zawiera mnóstwo atrakcji, w tym beach club, salon. Explorer Yacht 24 jest napędzany nowoczesnym napędem hybrydowym (diesel/prąd), co czyni go tanim w eksploatacji i przyjaznym dla środowiska.
Inną ciekawą premierą był jacht Princess 30M. Jednostka odznacza się wyszukanym, nowoczesnym designem. Na pokładzie nie braknie miejsca dla luksusowych kabin czy specjalnego pomieszczenia śniadaniowego z widokiem na morzem. Jacht mierzy 30,45 metra, a napęd pozwala osiągnąć prędkość nawet 27 węzłów.
boot Dusseldorf 2016 obfitował także w inne atrakcje. Chętni mogli spróbować po raz pierwszy nurkowania, kitesurfingu, kajakowania czy żeglowania. Wszystko pod okiem instruktorów. Nie zabrakło też paneli dyskusyjnych na temat najnowszych trendów z żeglugi, techniki morskiej. Okazało się, że jednym z głównych wyzwań stojących przed tą branżą jest zachęcenie ludzi do rozpoczęcia przygody z żeglarstwem. Obecnie cały czas rośnie średni wiek osób żeglujących prywatnie, więc ważne jest zainteresowanie kolejnego pokolenia. Zaprezentowana została niemiecka kampania, która ma na celu rozpropagowanie tego hobby. Również Francja, Włochy, Szwecja i Holandia podjęły inne inicjatywy w popularyzacji żeglarstwa. Ciekawe, czy podobna rzecz udałaby się w Polsce?
Ogółem targi odwiedziło 247 tys. gości z 52 krajów z całego świata – o 2,8 proc. więcej niż rok temu (impreza odbywa się corocznie w Dusseldorfie). Do obejrzenia było 1,8 tys. łodzi i jachtów.
Wielki Finał PGE PolSailing: żeglarska pasja i edukacja spotkają się na Jeziorze Solińskim
Porty obsługujące wycieczkowce łączą siły. MedCruise stawia na zrównoważony rozwój
Wielki finał Mazda Odyssey Warszawskiej Ligi Żeglarskiej
Puck na fali – wielki sukces cyklu mistrzostw Polski w żeglarskich klasach
VI Morskie Regaty Konsulów w Gdyni dla załogi konsula honorowego Litwy
VI Forum Kultury Bezpieczeństwa: bezpieczeństwo wymaga inwestycji w technologię i człowieka