Zespół SMIT Salvage pod przewodnictwem ONZ na początku sierpnia pomyślnie przetransportował ponad 1,1 miliona baryłek ropy z rozkładającego się statku na tankowiec zastępczy Jemen. Zespół zakończył operacje w poniedziałek, po oczyszczeniu zbiorników Safer i udzieleniu pomocy przy cumowaniu Jemenu w pobliżu Safer.
Ładunek ropy naftowej zalegający od 2016 na zacumowanym nieopodal Jemenu byłym tankowcu FSO Safer groził jedną z największych katastrof ekologicznych.
Zespół SMIT Salvage jest obecnie w drodze do Dżibuti na pokładzie wielofunkcyjnego statku Ndeavor. Ich wycofanie się oznacza koniec złożonej akcji ratunkowej, która rozpoczęła się pod koniec maja.
Rezydent ONZ i koordynator pomocy humanitarnej w Jemenie, David Gressly, który od września 2021 r. kieruje ogólnosystemowymi wysiłkami ONZ na rzecz bezpieczniejszego, podziękował firmie SMIT Salvage i firmie macierzystej Boskalis za ich wysiłki.
Tankowiec FSO Safer, zawierający 1,14 mln baryłek ropy, był zagrożony, odkąd w 2015 r. został porzucony u wybrzeży Morza Czerwonego w Jemenie w związku z trwającą w tym kraju wojną domową. Z powodu braku konserwacji jego stan uległ znacznemu pogorszeniu.
ONZ ostrzegła, że poważny wyciek spustoszy społeczności rybackie na wybrzeżu Morza Czerwonego w Jemenie, a jego oczyszczenie będzie kosztować 20 miliardów dolarów. Zakłócenia w żegludze przez cieśninę Bab al-Mandab do Kanału Sueskiego mogą każdego dnia kosztować miliardy więcej strat w światowym handlu.
Po usunięciu oleju FSO Safer jest teraz stabilny i nie jest już narażony na ryzyko rozpadnięcia się. Ostatecznie FSO Safer zostanie przetransportowany na składowisko zielonego złomu, za które odpowiada ONZ.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy