W ramach projektu „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską – Część I”, którego inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, firma PRCiP Sp. z o.o.na zlecenie Generalnego Wykonawcy konsorcjum firm N.V. BESIX S.A., NDI SOPOT S.A. oraz NDI S.A. wykonywała prace czerpalne w zakresie Portu Osłonowego od strony morza.
Zakresem prac czerpalnych było wykonanie z morza podejścia o głębokości do 6,0m do nowego Nabrzeża Południowego (przeładunkowego) dla statków transportujących drogą morską kamień hydrotechniczy na potrzeby budowy falochronów Portu Osłonowego oraz wykonanie połączenia akwenu wewnątrz Porto Osłonowego z wewnętrznym kanałem prowadzącym do śluzy. Urobek piaszczysty z prac czerpalnych w zależności od wskazań Generalnego Wykonawcy odkładano na plaży wzdłuż brzegu po obu stronach falochronów oraz wykorzystywano do zasypów konstrukcji grodzy budowanych falochronów Portu Osłonowego.
Prace czerpalne wykonywała pogłębiarka ssąco-skrawająca „Trojan” z jednostką pomocniczą holownikiem „Bodo”. Urobek czerpany przez pogłębiarkę transportowano w miejsce odkładu systemem rurociągów pływających i lądowych. Dla potrzeb wypełniania konstrukcji grodzy wykorzystywano specjalny ponton z końcówką rozładowczą kierujący urobek pomiędzy ścianki szczelne tworząc rdzeń środkowy falochronów.
Kubatura zleconych prac ~190tyś m3
PRCiP Sp. z o.o. rozpoczęło prace dnia 2020-09-20. Z uwagi na pracę w trudnych warunkach otwartego morza w strefie przyboju (załamywania się fali), praca jednostki możliwa była wyłącznie przy dobrej, bezwietrznej pogodzie. W przypadku niepogody, miejsca schronienia wyznaczono na Ujściu Wisły w Świbnie, lub za konstrukcją tymczasowej kamiennej grobli wzdłuż Nabrzeża Południowego, a po połączeniu Portu Osłonowego z kanałem doprowadzającym do śluzy, postój przy nabrzeżu obudowy kanału.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej