Począwszy od 2024 roku, firma NYK przeprowadzi na pełną skalę testy długoterminowego wykorzystania biopaliw, które są uważane za charakteryzujące się zerową emisją CO2 netto, w żegludze swoich istniejących statków opalanych ciężkim olejem.
W ramach tej próby NYK będzie używać biopaliwa nieprzerwanie przez trzy miesiące na wielu typach statków. Następnie będzie stopniowo przedłużać stosowanie biopaliwa na dłuższy okres w celu dalszej walidacji.
Od 2019 roku Grupa NYK przeprowadziła krótkoterminowe testy biopaliw na około 10 statkach. Podczas gdy NYK potwierdził bezpieczeństwo krótkoterminowego stosowania biopaliw, nie zweryfikował wpływu biopaliw na główny silnik statku, generator, silnik, system zasilania paliwem oraz jakości biopaliw po pewnym okresie przechowywania. NYK musiał również zapewnić stabilność zakupów biopaliw, gdy są one wykorzystywane na większej liczbie statków.
6 listopada NYK ogłosił NYK Group ESG Story 2023, deklarując nowy cel redukcji emisji gazów cieplarnianych o 45% w stosunku do poziomu z roku 2021 do 2030 roku.
Nippon Yūsen (NYK Line) to jedno z większych przedsiębiorstw żeglugowych na świecie, należące do grupy Mitsubishi. Notowane na Tokijskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy