Fincantieri i Viking Cruises ogłosiły, że podpisały umowy na budowę dwóch statków wycieczkowych, które zostaną dostarczone w 2028 i 2029 roku. Nowe jednostki zostaną zbudowane zgodnie z najnowszymi zasadami ochrony środowiska i przepisami żeglugowymi oraz będą wyposażone w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa.
Zaplanowane statki zostaną zbudowane w oparciu o te samej projekty co poprzednie przekazane przez włoskiego stoczniowca, z serii liczącej dziesięć jednostek. W 2023 roku przekazała ostatnią z nich, Viking Saturn. Nowe jednostki będą należeć do segmentu małych wycieczkowców, a ich tonaż brutto wyniesie około 54 300 ton i pomieszczą na pokładzie 998 pasażerów w 499 kabinach. Mają się na nich znaleźć wszelkie innowacje, udostępnione dzięki trwającej współpracy między Fincantieri i Viking w zakresie rozwoju ekologicznych paliw i zrównoważonych, zeroemisyjnych systemów wytwarzania energii.
- To zamówienie jeszcze bardziej umacnia nasze relacje z Viking i ustanawia Fincantieri jako partnera dla armatorów poszukujących statków nadających się zarówno do obecnych, jak i przyszłych źródeł energii. Fincantieri i Viking wspólnie przewodzą branży żeglugowej na drodze do zerowego stopnia emisji netto. Dzięki temu kontraktowi Fincantieri potwierdza swój silny portfel zamówień i reputację długoterminowego partnera w sektorze rejsów wycieczkowych, zgodnie z naszym planem przemysłowym na lata 2023-27 - zaznaczył Pierroberto Folgiero, prezes i dyrektor zarządzający Fincantieri
Kontrakt ten ma potwierdzać pełne ożywienie na rynku statków wycieczkowych i jego silną dynamikę, z wolumenem pasażerów powracającym do poziomu sprzed pandemii i pozytywnym wpływem na solidną linię handlową Fincantieri, o czym świadczą inne znaczące zamówienia podpisane przez Grupę na początku tego roku. Pokazuje to również silne i długotrwałe relacje między Fincantieri i Viking - sięgające 2012 roku. W ramach tej wieloletniej współpracy zbudowano łącznie 20 statków, w tym dwóch specjalnie zbudowanych jednostek ekspedycyjnych w ramach należącej do włoskiego stoczniowca spółki zależnej Vard w Norwegii.
Silny wiatr nie sprzyjał każdemu. ENERGA NORD CUP Gdańsk 2024
Włodzimierz Głowacki upamiętniony w Alei Żeglarstwa Polskiego
Gdynia Sailing Days – blisko tysiąc żeglarzy na Zatoce Gdańskiej
MAN Cryo dostarcza system paliwowy dla pierwszego na świecie super jachtu napędzanego wodorem
Zapisz dziecko do Ogólnopolskiego Programu Edukacji Żeglarskiej PGE PolSailing 2024!
Grad medali Polaków w słynnych regatach Kieler Woche