W piątek, 12 maja w Świnoujściu zostanie podniesiona bandera na jednym z dwóch nowych holowników Fairplay Towage Polska. Portem macierzystym Fairplay-90 jest Szczecin, a jednostka będzie wykorzystywana głównie do obsługi portu w Świnoujściu.
Holownik, wraz z siostrzaną jednostką, został zbudowany w holenderskiej stoczni Damen w Wietnamie. Po odbiorze obu statków, który miał miejsce na początku kwietnia w Rotterdamie, w minioną sobotę 6 maja, podczas święta Portu Hamburg, otrzymały one imiona Fairplay-90 oraz Fairplay-91.
Przywitanie holownika Fairplay-90 i włącznie go do floty Fairplay Towage Polska odbędzie się na nabrzeżu Władysława IV o godzinie 12:00. Fairplay-91 został czasowo wyczarterowany do prac w portach zachodnioeuropejskich.
Holownik Fairplay-90 to projekt stoczni DAMEN typu RSD2513, spełniający aktualne, najwyższe wymagania ochrony środowiska (IMO Tier III). Dysponuje mocą 5050kW i uciągiem na palu ponad 80 ton. Dzięki kompaktowym wymiarom oraz nowatorską podwójną płetwą podkadłubową - Damen Twin Fin Skeg®, charakteryzuje się znakomitymi możliwościami manewrowymi. Będzie to pierwszy tego typu holownik na stałe stacjonujący w portach polskich.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy