Nowy projekt statku ekspedycyjnego, opracowany przez EWE Cruises, Deltamarin i Tillberg Design of Sweden, otrzymał zatwierdzenie AiP od towarzystwa klasyfikacyjnego DNV. Projekt został przedstawiony na targach Marintec Shanghai 7 grudnia 2023 roku, równocześnie z wręczeniem certyfikatów AiP zaangażowanym stronom.
Innowacyjny statek o wyporności 17 000 GRT został zaprojektowany na 200 pasażerów. Będzie obsługiwał rejsy na całym świecie, obejmujące zarówno obszary arktyczne, jak i tropikalne. Jedną z jego unikalnych cech jest pełna zdolność do jednoczesnych wycieczek ekspedycyjnych łodzią pneumatyczną dla wszystkich pasażerów.
Przyjazność dla środowiska była kluczowa przy projektowaniu statku, który został wyposażony w najnowocześniejszą technologię do zielonej eksploatacji. Projekt został opracowany we współpracy właściciela EWE Cruises, architekta okrętowego Deltamarin, projektanta architektonicznego Tillberg of Sweden, oraz we współpracy z Chińskim Stowarzyszeniem Przewodników Polarnych.
Zatwierdzenie ze strony DNV potwierdza zgodność podstawowego projektu z obowiązującymi zasadami i przepisami.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy